Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimi II | SES 122 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ses Eğitimi I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ses Eğitimi yoluyla, ses kullanımında karşılaşılan zorlukların yenilmesi ve ses rejisterinin genişletilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ses kullanımında kazandırılan beceriler doğrultusunda Türk müziğinden eserlerin ve ders içeriğinde yer alan etütlerin seslendirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
2 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar, | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. | |
2 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. | |
3 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
4 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
5 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
6 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
7 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
8 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
9 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
10 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
11 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
12 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması. | |
13 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması | |
14 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları |
Ders Kaynakları | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları
Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN
Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI
Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur | 5 | |||||||||||
2 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | ||||||||||||
3 | Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
4 | 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar, | ||||||||||||
5 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler. | ||||||||||||
6 | Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir. | ||||||||||||
7 | Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 3 | 6 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |