Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vıı (Klarnet) | CKL 407 | 7 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği makamlarının 4 Ses tranpoze öğretilmesi ve icra edilmesine repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin gösterilmesi ve örnek eserler icrasının gösterilmesi ve dinletilmesi birlikte icra edilme çalışmalarına devam edilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 4 SES TRANSPOZE NİHAVEND MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. | ||
2 | .4 SES TRANSPOZE RAST MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. | ||
3 | 4 SESTRANPOZE KÜRDİLİ HİCAZKAR MAKAMINDA İCRA BECEREİSİNİN KAZANILMASI. | ||
4 | 4 SES TRANSPOZEMUHAYYERKÜRDİ MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. | ||
5 | 4 SES TRANSPOZE KLARNET TAKSİM İCRA BECERİSİNİN KAZNILMASI | ||
6 | 4 SES TRANSPOZE HİCAZ MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 4 SES TRANSPOZE İCRA ÇALIŞMASI NİHAVEND PEŞREVİ 1 HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
2 | 4 SES TRANSPOZE İCRA ÇALIŞMASI NİHAVEND PEŞREVİ 2 HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
3 | 4 SESTRANSPOZE NİHAVEND MAKAMINDA TAKSİM ÇALIŞMASI GÖSTERİP DİNLETİLMESİ. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
4 | 4 SES TRANSPOZE RAST MAKAMINDA PEŞREV 1 HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
5 | 4 SES TRANSPOZE RAST MAKAMINDA PEŞREV VE TAKSİM İCRASI VE GÖSTERİLMESİ . | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
6 | 4 SES TRANSPOZE KÜRDİLİHİCAZKAR SAZ SEMAİ 1.VE2 .HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
7 | 4 SES TRANSPOZE KÜRDİLİHİCAZKAR SAZ SEMAİ 3.VE4 HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
8 | 4 SES TRANSPOZE MUHAYYERKÜRDİ SAZ SEMAİ 1 VE 2 HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
9 | 4 SES TRANSPOZE MUHAYYERKÜRDİ SAZ SEMAİ 3. VE 4.HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ | TRT Türk Müziği repertuar arşiviİ |
10 | 4 SES TRANSPOZE 3 TANE MAKAMDAN MAKAMA GEÇKİLİ TAKSİM İCRASIVE GÖSTERİLMESİ. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
11 | 4 SES TRANSPOZE 3 TANE MAKAMDAN MAKAMA GEÇKİLİ TAKSİM İCRASIVE GÖSTERİLMESİ. TEKRARI | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
12 | 4 SESTRANPOZE HİCAZ PEŞREV 1 HANE İCRASI VE GÖSTERİLMESİ. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
13 | 4 SESTRANPOZE HİCAZ PEŞREV 1 HANE VE TAKSİM İCRASI VE GÖSTERİLMESİ. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları |
TürkMüziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı Öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan..
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 SES TRANSPOZE NİHAVEND MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | .4 SES TRANSPOZE RAST MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | 4 SESTRANPOZE KÜRDİLİ HİCAZKAR MAKAMINDA İCRA BECEREİSİNİN KAZANILMASI. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | 4 SES TRANSPOZEMUHAYYERKÜRDİ MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | 4 SES TRANSPOZE KLARNET TAKSİM İCRA BECERİSİNİN KAZNILMASI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | 4 SES TRANSPOZE HİCAZ MAKAMINDA İCRA BECERİSİNİN KAZANILMASI. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |