Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vıı (Keman) | CKE 407 | 7 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Türk müziği repertuvar ve piyano |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Sesli Kaynaklar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği mikrotonal seslerin doğru icra edilmesi |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Correct performance of microtonal sounds of the Hicaz makam | ||
2 | Correct performance of microtonal sounds of Uşşak makam |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Refik Fersan Hicaz saz semai yerinden icrası | Ses kayıt dinlenemsi |
2 | Refik Fersan Hicaz saz semai beş ses icrası | Konserlere gidilmesi |
3 | Sultan Abdülaziz sirto yerinden icrası | Öğretmen ile icra edilmesi |
4 | Sultan Abdülaziz sirto dört ses | Ses kayıt dinlenemsi |
5 | Uşşak saz peişrev Campos yerinden icrası | Konserlere gidilmesi |
6 | Uşşak saz peişrev Campos dört ses icrası | Öğretmen ile icra edilmesi |
7 | Seybold 34 numralı eser | Ses kayıt dinlenemsi |
8 | Vize Haftası | |
9 | Seybold 34 numralı eser staccato | Öğretmen ile icra edilmesi |
10 | Küchler Sol majör Koncerto | Konserlere gidilmesi |
11 | Nihavent Saz semai Hasip dede yerinden icrası | Konserlere gidilmesi |
12 | Nihavent Peşrev Hüseyin Sadettin Arel yerinden icrası | Ses kayıt dinlenemsi |
13 | Nihavent Saz semai Hasip dede dört ses icrası | Öğretmen ile icra edilmesi |
14 | Nihavent Peşrev Hüseyin Sadettin Arel dört ses icrası | Konserlere gidilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Hergün düzenli bir şekilde çalışılmalı |
Ders Kaynakları | Neyzen.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Correct performance of microtonal sounds of the Hicaz makam | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
2 | Correct performance of microtonal sounds of Uşşak makam | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 6 | 18 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |