Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Tar) | CTR 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çalgı hakkında genel bilgi kazandırmak. İlgili alan derslerine katkı sağlamak. Çalgı repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak. Çalgıyla ilgili araştırmalara yönlendirmek. Eşlik bilinci kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Bayat-ı şiraz makamının tanıtılması ve icrasına giriş. Mahnı, reks, renk vb. gibi türlerin yeni örneklerinin icrası. Deşifre çalışmaları. Transpozisyon çalışmaları.Tar için uyarlanmış eserler.Azerbaycan bestekârlarının yazdığı eşlikli tar eserlerinden örnekler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarda Bayat-ı şiraz makamı icrasını öğrenir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Tarı çeşitli topluluk ve orkestralarda icra edebilmek için gerekli bazı bilgi ve becerileri (deşifre, transpozisyon v.b) kazanır. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Mahnı ve reks türlerine ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Zeng tellerini kullanma becerisini geliştirir. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bayat-ı şiraz makamının tanıtılması ve icrasına giriş. | |
2 | Bayat-ı şiraz makamının icrası. | |
3 | Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
4 | Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
5 | Deşifre çalışması. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
6 | Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
7 | Mahnı türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
8 | Ara sınav. | |
9 | Tarda transpozisyon çalışmaları. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
10 | Reks türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
11 | Reks türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. |
12 | Reks türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası I. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
13 | Reks türüne ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eser icrası II. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
14 | Genel Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kazım GÜRKAN Çalgı Ders Notları |
Ders Kaynakları | Rüstemov, Seid. 1994. Tar Mektebi, Bakı: Şur Neşriyyatı. Abdulgasımov, Vagıf. 1989. Azerbaycan Tarı, Bakı: Işık Neşriyyatı. TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarda Bayat-ı şiraz makamı icrasını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
2 | Tarı çeşitli topluluk ve orkestralarda icra edebilmek için gerekli bazı bilgi ve becerileri (deşifre, transpozisyon v.b) kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
3 | Mahnı ve reks türlerine ait teknik, tavır ve yoruma dayalı eserleri icra edebilme becerisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
4 | Zeng tellerini kullanma becerisini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |