Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Iv TMB 204 4 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Farklı tonalitelerde müziksel işitme okuma yazma becerisinin geliştirilmesi 

Dersin İçeriği

Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı ölçülerde bona yapar
2 Farklı tonalitelerde solfej okur
3 Farklı tonalitelerde deşifre yapar
4 Farklı tonalitelerde kadans çalar
5 Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Müzik teorisine ilişkin ileri bilgiler, bona, duyuş, ezber çalışmaları
2 Müzik teorisine ilişkin ileri bilgiler, bona, duyuş, ezber çalışmaları
3 Basit ölçülerde farklı bölünmelerde bona çalışmaları ile farklı tonalitelerde solfej çalışmaları
4 Bileşik ölçülerde farklı bölünmelerde bona çalışmaları ile farklı tonalitelerde deşifre, kadans çalışmaları
5 Karma ölçülerde farklı bölünmelerde bona çalışmaları ile farklı tonalitelerde solfej, deşifre, kadans çalışmaları
6 Karma ölçülerde farklı bölünmelerde bona çalışmaları ile farklı tonalitelerde solfej, deşifre, kadans çalışmaları
7 Farklı tonalitelerde solfej, dikte, duyuş, ezber çalışmaları
8 Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları
9 Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları
10 Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları
11 Bona çalışmalarının tekrarı ile farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları
12 Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları
13 Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyuş, ezber, kadans çalışmaları ve yaratıcı uygulamalar
14 Dönemde işlenen konuların tekrarı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

M. Sun Tonal Diziler ve Kadanslar

M. Sun Solfej 2

Fontaine

Lavignac

Pozzoli

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Farklı ölçülerde bona yapar 5 5
2 Farklı tonalitelerde solfej okur 5
3 Farklı tonalitelerde deşifre yapar 5
4 Farklı tonalitelerde kadans çalar 5
5 Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 20
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 14 14
Ödev 1 12 12
Kısa Sınav 2 14 28
Ara Sınav 1 12 12
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 8 8
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ara Sınav 1 12 12
Kısa Sınav 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 246
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 9,84
Dersin AKTS Kredisi 4