Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ses Eğitimine Giriş II | DKS 434 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ses Eğitimi yoluyla, ses kullanımında karşılaşılan zorlukların yenilmesi ve ses rejisterinin genişletilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ses kullanımında kazandırılan beceriler yoluyla Türk ve Dünya müziğinden eserlerin seslendirilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler | Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir | Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
7 | Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi. | |
2 | İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi | |
3 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
4 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
5 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
6 | Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi. | |
7 | Postür çalışmalarına devam edilmesi. | |
8 | Postür çalışmalarına devam edilmesi | |
9 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması | |
10 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması | |
11 | 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması | |
12 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması. | |
13 | Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması | |
14 | Tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | 5 | ||||||||
2 | Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. | 2 | 5 | ||||||||
3 | Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur | 1 | 2 | 3 | 2 | ||||||
4 | 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar | 2 | 3 | 1 | |||||||
5 | Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler | 3 | 2 | 1 | 3 | ||||||
6 | Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir | 2 | 3 | 3 | |||||||
7 | Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |