Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni II | ARM 302 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | TSM NAZARİYAT I-II, Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği makam dizileriyle eşliğinde, Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Hicaz makam dizisi temel alınarak, majör ve minör akor kurulumları, akor birleşimleri ve tüm bunların piyanoda uygulanması dersimizin içeriğini oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Gösterip Yaptırma, | |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Gösterip Yaptırma, | |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Gösterip Yaptırma, | |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koro armonisine giriş • Soprano melodisinin armonize kuralları • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
2 | Melodilerdeki geçit seslerin kullanımı • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
3 | Melodilerdeki işleyici seslerin kullanımı • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
4 | Melodilerdeki akor dışı seslerin kullanımı (Süspansiyon). Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.inin armonizesi • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
5 | Melodilerdeki akor dışı seslerin kullanımı (öncelem, kaçış notası) • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
6 | Bas partisinin armonizesi • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
7 | Koro armonisinde şifreli bas partisinin armonizesi. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması.monisinde İşleyici 6/4 akorlarının kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Koro armonisinde Geçit 6/4 akorlarının kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
10 | Koro armonisinde İşleyici 6/4 akorlarının kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
11 | Armonik sekvens'e giriş (Marş armoni). Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
12 | Yönelme konusuna giriş. V7 akoruyla yönelme örnekleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
13 | Modülasyon kavramına giriş ve akraba tonlara modülasyon. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
14 | Koro armonisinde 7’li akorlar ve kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |