Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Viyola) | CVI 305 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. FUNDA ESİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Saz semaisi formunu tanımak ve bu formdaki örnek eserleri icra edebilmek. Ferahfeza ve Acem Aşiran makan dizilerinin ve bu makam dizilerine örnek eserlerinin icra edilebilmesi. Sonate formunda bir eser çalabilmek. Hem sağ kol hemde sol el hareketlerini pekiştirmek için farklı nota ve bağlı çalma teniklerinde kromatik çalış konusu. Sol el tekniğinin gelişmesi için 2. ve 3. pozisyon parmak teknikleri. |
Dersin İçeriği | Saz semaisi formu hakkında genel bilgi ve bu formda Acem Aşiran örnek eserler. Ferahfeza ve Acem Aşiran Hakkında genel bilgi ve bu konuda örnek eserler. Sol el tekniğinin kromatik ses dizilerinde gelişimi için uygulama çalışmaları ve bu çalışmaların kapsamında sağ kol bağlı çalım tekniklerinin de pekiştirilmesi. İleri seviye sol el tekniğinde 2. ve 3. pozisyon parmak teknikleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Saz semaisi formunda eserler icrası gelişir. | Tartışma, | |
2 | Acem Aşiran, Ferahfeza makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | Tartışma, | |
3 | 2.3. pozisyon parmak tekniği gelişir. | Tartışma, | |
4 | Yay tekniği gelişir. | Tartışma, | |
5 | Kromatik çalım tekniği gelişir. | Tartışma, | |
6 | Acilitesini geliştirir. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Saz semaisi formu ve Acem Aşiran makam dizisi hakkında genel bilgi.Acem Aşiran saz semaisi-Erol Sayann | TRT |
2 | No1,2,3 | Kayser Viola Method 36 Studies op.20 (Viola: op.55) |
3 | 2.Haftanın tekrarı. İleri seviye bölümünden sayfa:16 ilk 4satır ve fa majör gamı,sayfa:17 no8 | Hans Sitt Praktische Viola Method |
4 | Acem Aşiran Medhal-Aydın Oran /İleri seviye bölümünden sayfa:19 ilk 2 satır ve fa,sol majör gamları sayfa:20 nno13 | TRT / Hans Sitt Praktische Viola Method |
5 | Sonate Sol minör-Hennry Eccles 1.2. bölümler. | İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüphanesi. |
6 | Sayfa:40 Kromatik sesler konusu (ileri seviye kısmından).düet veya trio örnek uygulamalar | Hans Sitt Praktische Viola Method |
7 | 1.Haftanın tekrarı.Acem Aşiran saz semaisi-Ferit Sıdal | TRT |
8 | Vize | |
9 | No1,2 / Nihavend peşrev Gazi Giray Han | 24 Leichte Melodische Viola Studie-Op.86 Johannes Palaschko,TRT |
10 | 2. ve 3. haftaların tekrarı. | |
11 | Sayfa:40 Kromatik sesler konusu (ileri seviye kısmından). | Hans Sitt Praktische Viola Method |
12 | Ferahfeza Peşrev-Zeki Mehmet Ağa | TRT |
13 | Sayfa:16 Do majör gamı (ileri seviye kısmından). | Hans Sitt Praktische Viola Method |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT, Kayser Viola Method 36 Studies op.20 , İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı kütüphanesi. Hans Sitt Practical Viola Method İleri Seviye Kısmı. 24 Leichte Melodische Viola Studie Johannes Palaschko. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Saz semaisi formunda eserler icrası gelişir. | ||||||||||
2 | Acem Aşiran, Ferahfeza makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | ||||||||||
3 | 2.3. pozisyon parmak tekniği gelişir. | ||||||||||
4 | Yay tekniği gelişir. | ||||||||||
5 | Kromatik çalım tekniği gelişir. | ||||||||||
6 | Acilitesini geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |