Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Kanun) | CKA 305 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgıda teknik beceri kazanma ve acelite kavramı |
Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Segah peşrevi çalar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | Kürdili Hicazkar saz eseri çalar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Transpoze kavramını geliştirir, | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Sağ ve Sol el kullanım becerisini kazanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metod Çalışmasının Devamı( H.Karaduman) | |
2 | K.Hicazkar makamı dizisinin uygulanması ile ilgili makamda etüd çalışması sözlü örnek eser | |
3 | K.HİCAZKAR Peşrev | |
4 | K.Hicazkar Saz Eseri | |
5 | Bileşik makamlarda transpoze çalışmaları | |
6 | Sol el tekniği için verilen etüdler (Göksel BAKTAGİR) | |
7 | Muhayyer Kürdi peşrev | |
8 | Vize | |
9 | Muhayyer Kürdi Saz eseri | |
10 | NİHAVENT SAZ ESERİ | |
11 | NİHAVENT Longa | |
12 | QUİZ | |
13 | Hicaz oyun havası | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlgili Kanun Metodları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Segah peşrevi çalar | ||||||||||
2 | Kürdili Hicazkar saz eseri çalar. | ||||||||||
3 | Transpoze kavramını geliştirir, | ||||||||||
4 | Sağ ve Sol el kullanım becerisini kazanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |