Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Klarnet) | CKL 203 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Karnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olkmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Klarnetin 3.5 oktav olan tüm seslerine hakim olmak bu seslerde etüt ve eser icra edilmesi Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi klarnetle dönem içinde öğretilen makamlarda seyir icra edilmesi
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | rast makamı icra becerisinin kazanılması | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | kürdi makamı icra becerisinin kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | 2/4 3/4 ve 4/4 usullerdeki eserlerin icra becerisinin kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Nihavend makamının icra becerisinin kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | 8 lik ve16 lık notaları icra etme becerisinin kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Hicaz hümayün makamının icra becerisinin kazanılması | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | hicazkar makamında icra becerisi kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rast makamında 3/4lük gül ağacı değilem adlı eser dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
2 | Rast makamında seyir ve Rast peşrev(Refik Fersan) dinletimesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
3 | Kürdi Makamında seyir ve Kürdi peşrev (kantemiroğlu) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
4 | kürdi makamında 4/4lük Oldumu ya adlı eserin dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
5 | Hüseyni makamında seyir ve Hüseyni peşrev(Andon efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
6 | Hüseyni makamında 2/4 lük Çeçen kızı adlı eser dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
7 | Mini Mini Nihavend peşrev dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
8 | Nihavend Longa dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
9 | Nihavend Longa tekrar edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
10 | Hicaz hümayün makamında seyir ve peşrev(veli dede) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
11 | Hicaz hümayün peşrev tekrar icra edilmesi ve dinletilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
12 | Hicazkar makamında seyir ve peşrev (cemil bey)dinletilmesi ve icra edilmesi edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
13 | Hicazkar makamında seyir ve peşrev (cemil bey) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim Metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi |
Ders Kaynakları |
Türk Müziği Klarnet eğitimi Metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı Öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | rast makamı icra becerisinin kazanılması | ||||||||||
2 | kürdi makamı icra becerisinin kazanılması | ||||||||||
3 | 2/4 3/4 ve 4/4 usullerdeki eserlerin icra becerisinin kazanılması | ||||||||||
4 | Nihavend makamının icra becerisinin kazanılması | ||||||||||
5 | 8 lik ve16 lık notaları icra etme becerisinin kazanılması | ||||||||||
6 | Hicaz hümayün makamının icra becerisinin kazanılması | ||||||||||
7 | hicazkar makamında icra becerisi kazanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |