Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Klarnet) | CKL 101 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnetin tarihi klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 1.oktav seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesilarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olkmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak,
|
Dersin İçeriği | Klarnetin tarihi klarnetin bölümlerİ ve yapısal özelliklerinin anlatılmasI Klarnetin düzgün tutuşu ve üflemesi 1.oktav seslerin öğretilmesi ve etüt çaldırılması Türk Müziği makamları öğretip icra teknik bilgileri verilip nota ile icra edilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye de klarnetin tarihi ve gelişimi | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
2 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanması | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
3 | Klarnetin 1 .oktav natürel seslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Klarnetin 1 .oktav Yarımseslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Klarnet nota larının portedeki yerlerini öğrebilmesi ve icra becerisi kazanılması | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
6 | 1/4 lük 1/8 lik es ve nota değerlerini klarnetle çalabilme becerisi kazanılması | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Klarnetin dünya ve Türkiye deki tarihinin anlatılması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
2 | Klarnetin tutuşu ve üflemesini gösterilip öğretilmesi | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
3 | Klarnetin 1. Oktav natürel seslerinin gösterilip öğretilmesi | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün rının çalışılması |
4 | Klarnetin 1. Oktav natürel seslerinde Etüt çalışması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
5 | Klarnetin 1. oktav yarım seslerinin gösterip öğretilmesi | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
6 | Klarnetin 1.oktavnaturel ve yarım seslerinde Etüt çalışması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
7 | Klarnetin 1. Oktav natürel ve yarım seslerinde Etüt çalışması. | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
8 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
9 | Klarnetin 1. Oktav karışık sesleri ile Etüt çalışması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
10 | Klarnetin 1.oktav kromatik seslerde etüt çalışması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
11 | Klarnetin 1.oktavda atlamalı ses etüt çalışması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
12 | Klarnetin1.oktavdan 2.oktava geçme pozisyonun gösterip öğretilmesi | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün |
13 | Klarnetin 1.oktavdan 2. oktava geçiş ses etüt çalışması | Türk Müziği klarnet eğitimi metin gülsün. |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi kitabı metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye de klarnetin tarihi ve gelişimi | ||||||||||
2 | Klarnetin tutuş tekniği ve üfleme becerisi kazanması | ||||||||||
3 | Klarnetin 1 .oktav natürel seslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | ||||||||||
4 | Klarnetin 1 .oktav Yarımseslerin öğrenmesi ve beceri kazanması | ||||||||||
5 | Klarnet nota larının portedeki yerlerini öğrebilmesi ve icra becerisi kazanılması | ||||||||||
6 | 1/4 lük 1/8 lik es ve nota değerlerini klarnetle çalabilme becerisi kazanılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 117 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |