Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mecelle ve Günümüz Hukuku | OHT 536 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HAFSA KESGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mustafa Taş Arş. Gör. Muammer Fatih Öztürk |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel Hukuk Kuralları hukuka yön veren ve hukukçuyu hataya düşmekten koruyan genel nitelikli prensiplerdir. Bu yönüyle, İslâm hukukunun muamelat konularının yarı mücerret metot kullanılarak kodifiye edilmesi hususunda en önemli eserdir. Yüzlerce yıllık İslâm medeniyetinin -bazı konuları eksik olsa da - özellikle medenî hukuk alanındaki tecrübe ve birikiminin en kıymetli meyvesi niteliğinde olan Mecelle'nin, bilhassa hukuk fakültesi öğrencilerine öğretilerek hukuk mantığının oluşumuna katkı sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Genel Nitelikli Hukuk Kuralları Mecelle ve Günümüz Hukuku Mecelle'nin Külli Kaideleri ve Günümüz Hukuku |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Benzetişim, | ||
2 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
3 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
4 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
5 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
6 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
7 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
8 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
9 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
10 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
11 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
12 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
13 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
14 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Nitelikli Hukuk Kuralları | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
2 | Mecellenin Tanıtımı | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
3 | Mecellenin Oluşumunu Etki Eden Faktörler | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
4 | Mecellenin Muhtevası | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
5 | Külli Kaideler ve Günümüz Hukuku | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
6 | Külli Kaidelerin Ayrıntılı Tahlili ve Günümüze Yansımaları | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
7 | 1-16 Arasındaki Küllü Kaidelerin Tahlili | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav |
9 | 16-32 Arasındaki Külli Kaidelerin Tahlili | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
10 | 32-48 Arasındaki Külli Kaidelerin Tahlili | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
11 | 48-64 Arasındaki Külli Kaidelerin Tahlili | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
12 | 64-80 Arasındaki Külli Kaidelerin Tahlili | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
13 | 80-99 Arasındaki Külli Kaidelerin Tahlili | Yasin Kurban-Mecelle ve Günümüz Hukuku |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Yasin Kurban: Mecelle ve Günümüz Hukuku Cihan Osmanağaoğlu Karahasanoğlu: Mecelle-i Ahkam-ı Adliyye’nin Yürürlüğe Girişi ve Türk Hukuk Tarihi Bakımından Önemi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | X | |||||
2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | X | |||||
3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | X | |||||
4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | X | |||||
5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | X | |||||
6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | X | |||||
10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 | |||||||||||
5 | |||||||||||
6 | |||||||||||
7 | |||||||||||
8 | |||||||||||
9 | |||||||||||
10 | |||||||||||
11 | |||||||||||
12 | |||||||||||
13 | |||||||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
1. Final | 60 |
Toplam | 60 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |