Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Medya ve Etik | ILB 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medya alanındaki gelişmeler, yeni medya ve internetin sunduğu olanaklar, medya etiğinin sorunları ve medya uzmanlarının toplumsal sorumluluğu konusunda gittikçe yoğunlaşan tartışmalara neden olmuştur. Dersin amacı, bu sorunlara dair öğrencileri bilgilendirmek ve bilinçlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders klasik ve yeni medya etiği üzerine yoğunlaşır. Medya ve Etik dersi, medya etiğini uygulamalı etiğin bir biçimi olarak sunar ve hem betimleyici sosyal bilimsel hem de felsefi normatif yönleriyle medya hukukuyla ilişkili olarak tartışma konusu edinir. Medya biçimlerinin olduğu gibi, yeni medyadaki iletişim biçimlerinin ve olanaklarının da güncel tartışmaları ve uygulamalı analizleri medya uzmanlarının sorumluluğunun konusudur ve öğrencilere bu konuda farkındalık kazandırılmalıdır. Bu derste medya etiğinin temel prensipleri işlenecek ve konuyla ilgili güncel olaylar uygulamalı olarak çalışılacaktır. Felsefi metinleri okuma isteği, sınırları aşan medya içerikleri ile yüzleşme ve bunların tartışılması bu derse katılım için gereklilikler arasındadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | ||
2 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
3 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | ||
4 | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik kavramının tarihsel gelişimi | |
2 | Etik kavramı üzerindeki çeşitli görüşler ve teoriler | |
3 | Medya ve etik ilişkisi | |
4 | Medyadaki etik sorunlar | |
5 | Medyadaki etik sorunlar | |
6 | Gazetecilik meslek ilkeleri | |
7 | Basın meslek kuruluşlarının bu süreçteki rolü | |
8 | ARA SINAV | |
9 | Medya sahiplik yapısı | |
10 | İyi bir iletişimcinin sahip olması gereken mesleki etik değerler | |
11 | Haber yaparken dikkat edilecek, hassasiyet gösterilecek temel unsurlar | |
12 | Yeni medya ve etik tartışmalarla ilgili örnek olay incelemesi | |
13 | Yeni medya ve etik tartışmalarla ilgili örnek olay incelemesi | |
14 | Yeni medya ve etik tartışmalarla ilgili örnek olay incelemesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Stapf, Ingrid (Hrsg.) (2006). Medien-Selbstkontrolle. Ethik und Institutionalisierung. Konstanz: Uvk. Binark, Mutlu (2013). Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik. Ankara: Kalkedon. Uzun Ruhdan (2016). İletişim Etiği Sorunlar ve Sorumluluklar. Ankara: Dipnot Yayınları
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | |
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |