Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve Yönetimi ILB 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KADRİYE KOBAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı, sosyal medya platformlarının tarihsel gelişimini açıklarayak, toplumsal, psikolojik ve ekonomik etkilerini yorumlayabilmektir.

Dersin İçeriği

Ders sosyal medya platformları (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok), dijital oyunlar, dijital aktivizim, dijital dönüşüm gibi konuları içermektedir. İlgili konuların örnekleri, yansımaları ve gündelik yaşam pratikleri içindeki kullanımı ayrıntılarıyla incelenmektedir. 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal medyanın iletişim bilimleri içindeki yerini sorgulamak.
2 Facebook (kullanım, alanları, yönetimi, kuşakların kullanımı)
3 Youtube (Katılımcı kültür, youtuber, eğlence ve eğitim amaçlı kullanımları)
4 Instagram (Tüketim, Influencer Reklam Kültür emperyalizmin yansımaları (Yüceltilmiş günlük hayat, Markalar, ürün yerleştirme Gözetim mahremiyet benlik sunumu narsizim
5 Twitter
6 Sosyal medyada analiz ve yöntemleri
7 Big Data, Kişisel veri
8 Dijital oyun
9 Dijital Dönüşüm
10 dijital itibar ve kriz yönetimi
11 Dijital aktivizim
12 TikTok
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

Fuchs, C. (2016). Sosyal medya-Eleştirel Bir Giriş. Nota Bene Yayınları.

İgit, A., & Sayılgan, Ö. (2020). DİJİTAL İLETİŞİM - Kuram ve Araştırmaları. Nobel Yayınları 

Sayılgan, Ö.& İgit, A.  (2020).  ReThinking DIGITAL COMMUNICATIONS Social Media & Visual Culture. Nobel Yayınları  

 

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)