Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medyada Nitel Araştırma Yöntemleri ILB 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Dersi Verenler Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin kalitatif (nitel) araştırma teknikleri konusunda sistematik ve detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

 

 

Dersin İçeriği

Bu derste öğrencilere nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri, türleri, tasarımı ve uygulaması konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

 

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yönetim ve Strateji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi Anlatım, Soru-Cevap, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
2 Yönetim ve Strateji alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilme, yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisi
3 Alan ile ilgili karşılaşılan soruları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Keşifsel Araştırma Yöntemlerine Giriş ve Keşifsel Araştırma Türleri
2 Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Yöntemleri Arasındaki Yeri ve Özellikleri
3 Nitel Araştırma Tasarımı
4 Nitel Araştırma Süreci
5 Nitel Araştırmada Örneklem
6 Mülakat Teknikleri
7 Ara Sınav
8 Odak Grup Görüşmeleri
9 Gözlem
10 Doküman İncelemesi
11 Etnografi - Netnografi
12 Nitel Veri Toplama
13 Nitel Veri Analizi - Nvivo
14 Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlanması ve Bilime ve Uygulamaya Katkısı
Kaynaklar
Ders Notu

Power Point Sunuları

Ders Kaynakları

- Hy Mariampolski, Qualitative Market Research: A Comprehensive Guide ( Sage Publications, 2001).

- Russel W. Belk, Eileen Fischer & Robert V. Kozinets, Qualitative Consumer & Marketing Research (Sage Publications, 2012)

- Ali Yıldırım & Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 8. Basım, Seçkin Yayıncılık 2011).

 

 

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Yönetim ve Strateji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
2 Yönetim ve Strateji alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilme, yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisi
3 Alan ile ilgili karşılaşılan soruları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi
4 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Ara Sınav 1 8 8
Ödev 1 16 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6