Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Carbonhydrate Metabolısm | KIM 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ KURU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of this course is to understand the biochemical structure of carbohydrates, how they are metabolized in the body and their role in energy production. Students will understand the effects of carbohydrates on energy balance, cellular processes and health by studying in detail the basic metabolic pathways such as glycolysis, glycogenolysis, glycogenesis, citric acid cycle and oxidative phosphorylation. In addition, diseases, hormonal regulation and metabolic disorders associated with carbohydrate metabolism will be discussed and the clinical implications of biochemical processes will be evaluated. |
Dersin İçeriği | The course content will focus on basic metabolic pathways such as glycolysis, glycogenolysis, glycogenesis and pentose phosphate pathway, as well as the citric acid cycle and oxidative phosphorylation processes. The processes of energy production, storage and regulation of carbohydrates will be examined in detail, how these metabolic pathways are regulated by hormones and how their disruption leads to diseases such as diabetes and metabolic syndrome will be discussed. In addition, the effects of carbohydrate metabolism on sports, diet and lifestyle will also be evaluated in the course. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Recognizing the Structure and Types of Carbohydrates | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Explaining Glycolysis and Gluconeogenesis Processes | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
3 | Understanding the Function of Glycogen Metabolism | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Citric Acid Cycle and Oxidative Phosphorylation Explanation | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
5 | Understanding How Hormones Regulate Carbohydrate Metabolism | Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
6 | Recognizing Diseases Related to Carbohydrate Metabolism | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Understanding the Relationship between Exercise and Diet and Carbohydrate Metabolism | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Structure and Classification of Carbohydrates | |
2 | Digestion and Absorption of Carbohydrates | |
3 | Glycolysis: Conversion of Glucose to Energy | |
4 | Gluconeogenesis: Synthesis of Glucose | |
5 | Glycogen Metabolism: Glycogenesis and Glycogenolysis | |
6 | Pentose Phosphate Pathway and NADPH Production | |
7 | Citric Acid Cycle and Oxidation of Carbohydrates | |
8 | Oxidative Phosphorylation and ATP Production | |
9 | Midterm Exam | |
10 | Effects of Hormones on Carbohydrate Metabolism (Insulin, Glucagon, Adrenaline) ,Diet and Carbohydrate Metabolism | |
11 | Disorders in Carbohydrate Metabolism: Diabetes and Hypoglycemia | |
12 | Relationship of Carbohydrate Metabolism with Exercise and Sports | |
13 | Genetic and Molecular Basis of Carbohydrate Metabolism | |
14 | Project Presentations and General Evaluation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Unpublished lecture notes |
Ders Kaynakları | 11. Biochemistry of Carbohydrates: Structure, Function, and Metabolism Yazar: Richard E. Harris 22. Carbohydrate Metabolism, Yazar: David L. Nelson, Michael M. Cox 33. Karbonhidrat Metabolizması ve Hastalıklar, Yazar: Prof. Dr. Ahmet Öztürk |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
7 | Alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Recognizing the Structure and Types of Carbohydrates | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 |
2 | Explaining Glycolysis and Gluconeogenesis Processes | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 |
3 | Understanding the Function of Glycogen Metabolism | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 |
4 | Citric Acid Cycle and Oxidative Phosphorylation Explanation | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 |
5 | Understanding How Hormones Regulate Carbohydrate Metabolism | 5 | 5 | 3 | 3 | |||
6 | Recognizing Diseases Related to Carbohydrate Metabolism | |||||||
7 | Understanding the Relationship between Exercise and Diet and Carbohydrate Metabolism |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|