Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Lıpıd Metabolısm and Bıologıcal Membranes | KIM 642 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Students are suggested to take Biochemistry I and Biochemistry II courses. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Research assistants in biochemistry division. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | The aim of this course is to comprehensively understand and explain the biochemical structures of lipids, their metabolic processes and the functions of biological membranes. Students will learn the basic pathways in the digestion, absorption and metabolism of lipids and will have knowledge about the structure and functions of biological membranes. They will also examine the effects of lipid metabolism on health, the association of lipid disorders with diseases and the role of biological membranes in cellular processes. |
Dersin İçeriği | This course will provide a comprehensive coverage of the biochemical structure and metabolism of lipids and will examine in depth the functions of biological membranes. The course will detail the digestion, absorption and metabolism of lipids and explain the effects of these processes on energy production, cellular functions and health. It will also focus on the structure of biological membranes, the phospholipid bilayer, the role of cholesterol and other lipids in membrane structure and the selective permeability of membranes, cell signaling and transport mechanisms. Students will evaluate the relevance of lipid metabolism to disease and the importance of biological membranes in cellular function and understand the applications of these topics in clinical and health contexts. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students learn about fatty acid metabolism. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Students learn about triacylglycerol metabolism. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Students perceive phosphoglyceride and sphingolipid metabolisms. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Students understand cholesterol metabolism. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Students comprehend the biological membrane structure. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Students define transport phenomena in membranes. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | General aspects of lipids. | [1] Pages 1-40. |
2 | Fatty acid metabolism. | [1] Pages 1-40. |
3 | Fatty acid metabolism. | [1] Pages 41-80. |
4 | Triacylglycerol metabolism. | [1] Pages 1-40. |
5 | Phosphoglyseride metabolism. | [1] Pages 1-40. |
6 | Sphingolipid metabolism. | [1] Pages 1-40. |
7 | Cholesterol metabolism. | [1] Pages 1-40. |
8 | Membrane lipids. | [1] Pages 1-40. |
9 | MIDTERM EXAM | |
10 | Membrane proteins. | [1] Pages 1-40. |
11 | Membrane carbohydrates. | [1] Pages 1-40. |
12 | The transport of small molocules through membranes. | [1] Pages 1-40. |
13 | The transport of big molocules through membranes. | [1] Pages 1-40. |
14 | Signal transduction in biological membranes. | [1] Pages 1-40. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Unpublished lecture notes |
Ders Kaynakları | 1. Biochemistry of Lipids, Lipoproteins and Membranes, Yazarlar: Neil J. Scrimgeour, John W. S 2. Lipid Biochemistry: An Introduction, Yazar: Michael I. G. 3. Lipit Metabolizması ve Membran Biyolojisi, Yazar: Prof. Dr. Zeynep K. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Students learn about fatty acid metabolism. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 |
2 | Students learn about triacylglycerol metabolism. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 |
3 | Students perceive phosphoglyceride and sphingolipid metabolisms. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 |
4 | Students understand cholesterol metabolism. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 |
5 | Students comprehend the biological membrane structure. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 |
6 | Students define transport phenomena in membranes. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |