Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Group Theory For Physıcısts I | FIZ 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To give an idea about group theory and its relation with particle physics |
Dersin İçeriği | Group, subgroup, isomorphism, homomorphism, representations of group, Lie group, Lie algebra, orthogonal and rotation groups, SU(N) and particle physics |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Defines the concept of group by giving examples | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Express group representations | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Defines the concept of Lie group by giving examples | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Explains the concept of the group isomorphism and group homomorphism in the light of various examples | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Defines the concept of Lie algebra by giving examples | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Introduces the relation between the group theory and particle physics | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Symmetry, Quantum Mechanics, Group Theory | [1] Page 1-11 |
2 | Definition of Group and Simple Examples | [1] Page 12-26 |
3 | Group Representations, Irreducible Representations | [1] Page 27-52 |
4 | General Properties of Irreducible Vectors and Operators, Wigner-Eckart Theorem | [1] Page 54-62 |
5 | Representations of The Symmetric Groups, Young Diagrams | [1] Page 64-78 |
6 | SO(2) Rotation Group, The Generator and Irreducible Representation of SO(2) | [1] Page 80-89 |
7 | SO(3) Group, Euler Angles, SO(3) Lie Algebra | [1] Page 94-102 |
8 | The Irreducible Representations of SO(3) Lie Algebra, Casimir Operator | [1] Page 102-109 |
9 | Midterm Exam | |
10 | Particle in Central Potential, Transformation Properties of Wave Functions and Operators | [1] Page 109-123 |
11 | SU(2) Group and Particle Physics | [2] Page 140-149 |
12 | SU(3) Group and Particle Physics | [2] Page 149-158 |
13 | Discrete Symmetries | [3] Page 205-218 |
14 | CP and CPT | [3] Page 218-234 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Tung Wu-Ki, Group Theory in Physics, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd., 1985 [2] Jones H.F., Groups, Representaions and Physics, CRC Press, 1998 [3] Rolnick W.B., The Fundamental Particles and Their Interactions, Addison-Wesley Publishing Company, 1994 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, laboratuvar, modem cihaz, yazılım, yöntem, tasarım hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, yeni düşünce-yöntem-tasarım-uygulama geliştirir, akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
8 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye liderlik eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Defines the concept of group by giving examples | ||||||||
2 | Express group representations | ||||||||
3 | Defines the concept of Lie group by giving examples | ||||||||
4 | Explains the concept of the group isomorphism and group homomorphism in the light of various examples | ||||||||
5 | Defines the concept of Lie algebra by giving examples | ||||||||
6 | Introduces the relation between the group theory and particle physics |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |