Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Introductıon To Hıgh Energy Physıcs I | FIZ 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BEKTAŞOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Introduce elementary particle physics to graduate students, both studying/planning to study nuclear and particle physics and other fields in physics. |
Dersin İçeriği | Historical approach to the elementary particles: Photons, mesons, antiparticles, neutrinos, strange particles, the eightfold way, the quark model, vector mesons, the standard model, Elementary Particle Dynamics: The four forces, quantum electroynamics (QED), quantum chromodynamics (QCD), weak interactions, decays and conservation laws Relativistic Kinematics: Lorentz transformations, four-vectors, energy and momentum, collisinons
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Understand the role of the photon as a force carrier in quantum electrodynamics | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Can distinguish a real and a virtual photon in a Feynman diagram. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Can tell the type of the force and its carrier in a Feynman diagram. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Can classify elementary particles based on their properites. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Can tell the properties of the four forces in nature. | Anlatım, | |
6 | Can solve problems in relativistic kinematics. | Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | The Classical Era (1897-1932), The Photon (1900-1924) | |
2 | Mesons (1934-1947), Antiparticles (1930-1956) | |
3 | Neutrinos (1930-1962), Strange Particles (1947-1960) | |
4 | The Eightfold Way (1961-1964) | |
5 | The Quark Model (1964), Intermediate Vector Bosons (1983), | |
6 | The Standard Model (1978) | |
7 | The Four Forces, Quantum Electrodynamics (QED) | |
8 | Quantum Chromodynamics (QCD), Weak Interactions | |
9 | Midterm | |
10 | Lorentz Transformations | |
11 | Four-Vectors | |
12 | Energy and Momentum | |
13 | Collisions | |
14 | Examples and Applications |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Introduction to Elementary Particles, David Griffiths, John Wiley & Sons, New York, 2008. |
Ders Kaynakları | - Introduction to Elementary Particles, David Griffiths, John Wiley & Sons, New York, 2008.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerinden hareketle laboratuvar, modem cihazlar, yazılımlar, yöntemler, tasarımlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, bu yöntemlerle akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | X | |||||
7 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye katkı sağlar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Understand the role of the photon as a force carrier in quantum electrodynamics | |||||||
2 | Can distinguish a real and a virtual photon in a Feynman diagram. | |||||||
3 | Can tell the type of the force and its carrier in a Feynman diagram. | |||||||
4 | Can classify elementary particles based on their properites. | |||||||
5 | Can tell the properties of the four forces in nature. | |||||||
6 | Can solve problems in relativistic kinematics. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |