Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analysis Of Electrical Machines | EEM 524 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Barış CEVHER |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Elektromekanik sistemlere dinamik bakış açısının, analiz ve simülasyon becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Elektromanyetik modellemenin temelleri, Transformatörün modellenmesi, Enerji dönüşümü ilkeleri, Döner Makinaların Modellenmesi, Dinamik modeller ile simülasyonlar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektromekanik bir sisteme ait dinamik denklemleri yazar | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Uygun dönüşüm ve analiz yöntemlerini uygular | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Elektromekanik sistemlerin simülasyonunu yapar | Eğitsel Oyun, Benzetişim, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Elektromanyetizmanın temelleri | |
2 | İki sargılı bir transformatörün modellenmesi | |
3 | Enerji dönüşüm ilkeleri | |
4 | Döner Makinelerin modellenmesi | |
5 | Koordinat dönüşümleri | |
6 | Koordinat dönüşümleri (devam) | |
7 | Asenkron makinenin modellenmesi | |
8 | Asenkron makinenin modellenmesi (devam) | |
9 | Senkron makinenin modellenmesi | |
10 | Senkron makinenin modellenmesi (devam) | |
11 | Simülasyon Çalışmaları | |
12 | Moment kontrolü / simülasyonlar | |
13 | Hız kontrolü / simülasyonlar | |
14 | Özel elektrik makinelerinin modellenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Boldea, Ion, "Electric Machines: Steady State, Transients, and Design with MATLAB®", CRC Press, 2009 [2] Sarıoğlu, M. Kemal, Boğosyan, Metin Seta, "Asenkron Makinalar ve Kontrolü", Birsen Yayınevi, 2003 [3] El-Sharkawi, Mohamed A., "Fundamentals of Electric Drives" Brooks/Cole, 2000 [4] Ong, Chee-Mun, "Dynamic Simulations of Electric Machinery: Using MATLAB/SIMULINK", Prentice Hall, 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektromekanik bir sisteme ait dinamik denklemleri yazar | 5 | 0 | |||
2 | Uygun dönüşüm ve analiz yöntemlerini uygular | 5 | 0 | |||
3 | Elektromekanik sistemlerin simülasyonunu yapar | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
3. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
Toplam | 40 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 6 | 84 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |