Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Analysis Of Electrical Machines EEM 524 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Dr. Barış CEVHER

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Elektromekanik sistemlere dinamik bakış açısının, analiz ve simülasyon becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Elektromanyetik modellemenin temelleri, Transformatörün modellenmesi, Enerji dönüşümü ilkeleri, Döner Makinaların Modellenmesi, Dinamik modeller ile simülasyonlar 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Elektromekanik bir sisteme ait dinamik denklemleri yazar Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 Uygun dönüşüm ve analiz yöntemlerini uygular Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Elektromekanik sistemlerin simülasyonunu yapar Eğitsel Oyun, Benzetişim, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Elektromanyetizmanın temelleri
2 İki sargılı bir transformatörün modellenmesi
3 Enerji dönüşüm ilkeleri
4 Döner Makinelerin modellenmesi
5 Koordinat dönüşümleri
6 Koordinat dönüşümleri (devam)
7 Asenkron makinenin modellenmesi
8 Asenkron makinenin modellenmesi (devam)
9 Senkron makinenin modellenmesi
10 Senkron makinenin modellenmesi (devam)
11 Simülasyon Çalışmaları
12 Moment kontrolü / simülasyonlar
13 Hız kontrolü / simülasyonlar
14 Özel elektrik makinelerinin modellenmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1] Boldea, Ion, "Electric Machines: Steady State, Transients, and Design with MATLAB®", CRC Press, 2009

[2] Sarıoğlu, M. Kemal, Boğosyan, Metin Seta, "Asenkron Makinalar ve Kontrolü", Birsen Yayınevi, 2003

[3] El-Sharkawi, Mohamed A., "Fundamentals of Electric Drives" Brooks/Cole, 2000

[4] Ong, Chee-Mun, "Dynamic Simulations of Electric Machinery: Using MATLAB/SIMULINK", Prentice Hall, 1997 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Elektromekanik bir sisteme ait dinamik denklemleri yazar 5 0
2 Uygun dönüşüm ve analiz yöntemlerini uygular 5 0
3 Elektromekanik sistemlerin simülasyonunu yapar 5 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Ödev 15
2. Ödev 15
3. Ödev 15
Toplam 100
1. Final 40
Toplam 40
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 6 84
Performans Görevi (Uygulama) 3 15 45
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6