Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Kalite Yönetimi GBA 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin amacı ofis ortamında internet, bilgisayar, plan, talimat, standart örnekleri, denetim formları, iş-işlem standartları vb. kullanarak standart ve kalite ölçütlerini belirleyebilmek ve kullanabilmektir.

Dersin İçeriği

Bu derste kalite ile ilgili temel kavramlar, kalite yönetiminin gelişimi, ve kalite sistemleri ve ilgili yönetsel faaliyetler güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kalite ve standart kavramlarını anlamak Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
3 Kalite Standartlarını Uygulamak Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kalite Kavramı Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
2 Standart ve Standardizasyon Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
3 Standardın Üretim ve Hizmet Sektöründe Önemi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
4 Yönetim Kalitesi ve Standartları Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
5 Çevre Standartları Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
6 Kalite Yönetim Sistemi Modelleri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
7 Stratejik Yönetim Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
8 Yönetime Katılma Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
9 Süreç Yönetim Sistemi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
10 Kaynak Yönetimi Sistemi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
11 Kalite Eğitimi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
12 Kalite Çemberleri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
13 Kalite Sisteminde Bilgi Teknolojileri Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Önerilen ders kitabının ilgili bölümü gözden geçirilecek
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemi Standartları, Sıdıka Parlak, EKİN KİTABEVİ YAYINLARI

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Kalite ve standart kavramlarını anlamak
2 Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak
3 Kalite Standartlarını Uygulamak
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
2. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 24 24
Final 1 7 7
Ödev 2 30 60
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6