Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | GBA 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışa Giriş | Örgüt ve Örgütsel davranış konusunda genel bilgilerin verilmesi |
2 | Bireysel farklılıklar | Bireysel farklılıkların örgütsel davranış açısından öneminin sorgulanması |
3 | Motivasyon | Motivasyonun örgütsel davranış açısından öneminin ne olduğunun sorgulanması |
4 | Liderlik ve liderlik teorileri | Liderlik ve yöneticilik arasındaki ayrımın sorgulanması ve liderliğin önemi |
5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | İnsanın çatışma eğilimi ve örgütsel çatışma üzerindeki etkisinin sorgulanması |
6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Stres ve örgütsel değişim ilişkisinin sorgulanması ve yönetimi |
7 | Örgütsel Güç ve Politika | Örgütsel güç, yetki, otorite ve bunlar arasındaki ilişkinin sorgulanması |
8 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Örgüt iklimi ve kültürü ilişkisinin sorgulanması, aralarında ilişkinin kurulması |
9 | Örgütsel İletişim | Örgütsel iletişimin örgütsel verimlilik ve etkinlik üzerinde etkisi |
10 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Örgütsel gruplar ve takımlar arasındaki farkın sorgulanması, grup ve takımların yapısının araştırılması |
11 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık kavramlarının sorgulanması |
12 | Mobbing ve Örgütsel Dışlanma | Mobbing ve örgütsel dışlanmanın ne olduğunun araştırılması |
13 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık kavramları arasında ilişkinin kurulması |
14 | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye ilişkisinin kurulması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 15 |
Toplam | 15 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|