Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tüketici Davranışları | GBA 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan GÖKTAŞ, Arş. Gör. Hazel Mihriban KARACA |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin birincil amacı, öğrencilerin tüketici davranışlarını pazarlama bakış açısıyla anlamasına yardımcı olmaktır. Bu bağlamda tüketici davranışlarını açıklamakta kullanılan modellerle birlikte, tüketici davranışlarıy literatüründe kullanılan algı, tutum, öğrenme, güdüler, kişilik gibi belli başlı değişkenlerin anlaşılmasını sağlamak ve tüketici davranışlarıyla bu değişkenler arasındaki ilişkiler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Tüketici davranışlarının bileşenlerini açıklar. Tüketici davranışlarıyla ilgili farklı modelleri ve yaklaşımları tanır. Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklar. Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tüketici davranışında kullanılan temel kavramlar ve stratejiler öğrenilir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Tüketici Davranışını etkileyen unsurlar öğrenilir ve karar alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. | Beyin Fırtınası, Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Tüketici satın alma ve sonrası davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. | Tartışma, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tüketici Davranışı Modelleri | İlgili ünite ve makaleleler |
2 | İhtiyaçlar ve Tüketim | İlgili ünite ve makaleleler |
3 | Motivasyon ve İlgilenim | İlgili ünite ve makaleleler |
4 | Algılama | İlgili ünite ve makaleleler |
5 | Öğrenme | İlgili ünite ve makaleleler |
6 | Tutumlar | İlgili ünite ve makaleleler |
7 | Kişilik ve Kendini Tanımlama | İlgili ünite ve makaleleler |
8 | Yaşam Tarzı | İlgili ünite ve makaleleler |
9 | Kültür | İlgili ünite ve makaleleler |
10 | Sosyal Sınıflar ve Gruplar | İlgili ünite ve makaleleler |
11 | Durumsal Faktörler | İlgili ünite ve makaleleler |
12 | Örgütsel Satın Alma Davranışı | İlgili ünite ve makaleleler |
13 | Yeniliklerin Yayılması | İlgili ünite ve makaleleler |
14 | İletişim | İlgili ünite ve makaleleler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Altunışık, R., İslamoğlu, H., (2017). Tüketici Davranışları, Beta Basım Yayım |
Ders Kaynakları | Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri (Erdoğan Koç) Tüketici Davranışı : Gülfidan Barış ve Yavuz Odabaşı Bloomberg Businessweek Türkiye HBR Türkiye (Seçme Makaleler) Koç, E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık Dersle ilgili haftalık powerpoint sunumları ve ek materyaller |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tüketici davranışında kullanılan temel kavramlar ve stratejiler öğrenilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 |
2 | Tüketici Davranışını etkileyen unsurlar öğrenilir ve karar alma sürecinde nasıl kullanıldıkları kavranır. | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 |
3 | Tüketici satın alma ve sonrası davranışları örneklerle incelenerek öğrenilir. | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 0 |
4 | Ders içi yapılan vaka çalışmalarıyla, öğrenilenlerin işlerliğini gözleme ve uygulama fırsatı bulunur. | 5 | 0 | 5 | 5 | 0 | 5 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 15 |
Toplam | 15 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |