Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | GBA 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; İKY fonksiyonlarının öncelikli olarak teorik bağlamda yeterli düzeyde öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin ileri düzeyde kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş ve İKY’nin gelişim aşamaları, İK strateji ve politikaları, İş analizi ,İş tasarımı ,İnsan kaynakları planlaması, İK tedarik ve seçimi, Eğitim ve geliştirme, Performans değerleme, Kariyer geliştirme, İş değerleme, Ücret yönetimi, İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği - Endüstri İlişkileri, Uluslararası İKY, İKY’de güncel konular. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkili olarak değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İKY’de uygulama açısından gelinen durumu teori ile uygulamada karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | İKY fonksiyonlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KAUFMAN, Bruce E. (2007) “The Development Of HRM In Historical And International Perspective”, in The Oxford Handbook of Human Resource Management; Edited by; Boxall, Peter, John Purcell ve Patrick Wright, Oxford University Pres, New York, pp. 19-47. Dessler, G. (2014) Human Resource Management, 13th edition, Pearson Publishing. Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. (ISBN: 978-605-4229-76-5) (Ekim) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY’nin gelişim evrelerini İKY fonksiyonları açısından karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | ||||||
2 | İKY fonksiyonlarını İKY’nin entegrasyonu açısından birbirleriyle ilişkili olarak değerlendirir. | 5 | ||||||
3 | İKY’de uygulama açısından gelinen durumu teori ile uygulamada karşılaştırmalı olarak değerlendirir. | 5 | ||||||
4 | İKY fonksiyonlarının gerçekleştirilmesinde kullanılan yöntemleri bilir. | 5 | ||||||
5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |