Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Pazarlama | GBA 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hedef tezli yüksek lisans öğrencilerinin dijital teknolojiler aracılığı ile yapılan ve günümüzün en önemli pazarlama yöntemlerinden biri olan dijital pazarlamada kullanılan dijital pazarlama araçları ve stratejileri, dijital ölçümleme, dijital tüketici davranışları gibi konularda bilgi sahibi olmaları ve bir dijital pazarlama stratejisi geliştirebilecek seviyeye gelmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders dijital platformlar ve dijital pazarlama kavramlarının tanıtılması, sosyal medya pazarlaması, Influencer (Fenomen) pazarlama, arama motoru pazarlaması, dijital içerik pazarlaması, gelir ortaklığı (affiliate marketing) gibi yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gibi aşamaları içermektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital teknolojilerin pazarlamaya olan etkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Dijital pazarlama kampanyası geliştirme sürecinin aşamalarını sayar. | Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Dijital çağda tüketicilerin davranışlarını analiz eder. | Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital iletişim teknolojileri ve pazarlama | |
2 | Dijital çağda tüketim ve tüketici davranışları | |
3 | Dijital pazarlamada bölümlendirme, hedef kitle seçimi ve konumlandırma | |
4 | Dijital pazarlama karması geliştirme | |
5 | Mobil pazarlama ve mobil reklam | |
6 | Mobil uygulamalar, oyunlar, QR ve AR ile pazarlama | |
7 | Arama motoru pazarlaması (SEM) ve Arama motoru optimizasyonu (SEO) | |
8 | Dijital içerik pazarlaması | |
9 | Sosyal medya pazarlaması/Influencer (fenomen) pazarlaması | |
10 | E-posta, SMS, MMS ve IVR ile pazarlama | |
11 | Gelir ortaklığı modeli (affiliate marketing) | |
12 | Dijital pazarlama etkinliğinin ölçülmesi | |
13 | Dijital pazarlama kampanyası geliştirme uygulaması | |
14 | Dijital pazarlama kampanyası geliştirme uygulaması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ryan, D., çev. Kemaloğlu, M. M. (2017). Dijital pazarlama: dijital kuşağa seslenmek için pazarlama stratejileri. Türkiye iş Bankası. KOTLER, Philip; KARTAJAYA, Hermawan; SETIAWAN, Iwan. Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayın Grubu, 2017. Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Temelleri. İstanbul: Abaküs Yayınları. Google Dijital Pazarlamanın temelleri eğitimi : https://learndigital.withgoogle.com/dijitalatolye/course/digital-marketing |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dijital teknolojilerin pazarlamaya olan etkisini açıklar. | |||||||
2 | Farklı dijital pazarlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
3 | Dijital pazarlama kampanyası geliştirme sürecinin aşamalarını sayar. | |||||||
4 | Dijital çağda tüketicilerin davranışlarını analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |