Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlik | ORH 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT İSKENDER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Önleyici rehberlik hizmetlerinin gereği ve önemine ilişkin duyuşsal özellik ve davranışsal beceriler kazandırmaktır |
Dersin İçeriği | Önleyici olmanın anlamı, gereği, önleyici rehberlik hizmetlerinin bireyin ve toplumun fiziksel ve ruh sağlığı üzerindeki etkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önleyici rehberliği tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Önleyici rehberliğin tarihsel gelişimini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Önleyici rehberlik hizmet kapsamını bilir. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Önleyici rehberliğin önemini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Var olan önleyici hizmetleri tanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Var olan hizmetleri uygular | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Uygulamlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri tanır. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önleyici rehberliğin tanımı, amacı ve gerekliliği | |
2 | Önleyici rehberliğin önemi ve tarihsel geçmişi | |
3 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin kapsamı | |
4 | Önleyici rehberlik hizmetlerinde risk faktörleri | |
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin diğer yardım hizmetleri ile olan ilişkisi | |
6 | Önleyici rehberlik hizmetlerine ilişkin bilişsel yeterlik | |
7 | Önleyici rehberlik hizmetlerine ilişkin tutumlar | |
8 | Önleyici rehberlik hizmetlerine ilişkin davranışsal beceriler | |
9 | Var olan önleyici hizmetlerin belirlenmesi | |
10 | Var olan önleyici hizmetlerin tanınması | |
11 | Var olan önleyici hizmetlerin uygulanması | |
12 | Önleyici rehberlik hizmeti geliştirebilme | |
13 | Uygulama | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Okul Temelli Önleyici Rehberlik Ve Psikolojik Danışma, Anı Yayıncılık, 2011, Fidan Korkut OWEN
|
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Önleyici rehberliği tanımlar | |||||||||||
2 | Önleyici rehberliğin tarihsel gelişimini bilir. | |||||||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmet kapsamını bilir. | |||||||||||
4 | Önleyici rehberliğin önemini kavrar. | |||||||||||
5 | Var olan önleyici hizmetleri tanır | |||||||||||
6 | Var olan hizmetleri uygular | |||||||||||
7 | Uygulamlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 195 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |