Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgüt Geliştirme ve Değişim Yönetimi | KPD 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders kapsamında; geleneksel ve en yeni iş modellerinin dinamikleri, değişim yönetimi yaklaşımları açıklanacak, yoğun rekabet baskısı altında yeni iş modellerinin konumlandırılması sağlamak üzere; “Güçlü iş modellerini sistematik bir şekilde nasıl tasarlar ve uygulamaya koyarız?”, “Eski modası geçmiş iş modellerini ne şekilde sorgular, onlara meydan okur ve dönüştürebiliriz?”, “Vizyoner fikirleri, yeni kurallar yaratan iş modellerine hangi yollarla çevirebiliriz?” sorularına genellenebilir yaklaşımlar kullanılarak cevap aranacak, yeni iş fikirlerinin hayata geçirilmesini sağlayacak iş modelleri sınıf ortamında geliştirilecektir. |
Dersin İçeriği | Bu derste işletme örgütlerinde değişimin tanımı, nedenleri, türleri, süreci ve yönetilmesi ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değişimi güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Değişimin önemini anlayabilme ve değişimin bilincinde olabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Değişimin dışsal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Değişimin stratejik boyutlarını kavrama | ||
5 | Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değişimin tanım, önemi, içsel ve dışsal nedenleri | Kotter John P. (2002) Leading Change, HBR Press. |
2 | Değişimin stratejik türleri : ürünlerde, hizmetlerde insanda, kültürde ve teknolojide değişim | Organization Theory and Design, South-Western College Publishing |
3 | Değişimin teknik, yapısal, psikolojik boyutlarının analizi ve değişimin yönetiminde kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar | Daft, R.L.. (1998) Organization Theory and Design, South-Western College Publishing |
4 | Örgüt geliştirmede iş modelinin kullanımı. İş Modeli Nedir? Neleri İçerir? Neden ve Ne Zaman Gereklidir? | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
5 | İş Modeli Tuvali: Tanım, Yapı Taşları, Temel Bileşenler | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
6 | İş Modeli Tasarımı: Değer Önerisinin Tanımlanması, Müşteri Segmentinin Belirlenmesi, Kanal ve Müşteri İlişkileri Yönetimi, Temel Kaynakların ve Temel Faaliyetlerin Tanımlanması, İş Ortaklarının Belirlenmesi. | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
7 | İş Modeli Tasarımı: Gelir Akışı, Maliyet Yapısı ve Kar Modelinin Tanımlanması | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
8 | İş Modeli Şablonları: Ayrışık İş Modelleri, Uzun Kuyruk. | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
9 | İş Modeli Şablonları: Çok Taraflı Platformlar, Açık İş Modelleri. | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
10 | Değişim Stratejisi: İş Modeli Ortamı, Mavi Okyanus Stratejisi ve İş Modeli Perspektifi, Çoklu İş Modellerinin Yönetimi. | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
11 | Yeni Müşterilere Daha Önce Sunulmayan Çözümlerle Gitmek, Hiç Ulaşılmamış Yeni Müşterilere Mevcut Ürünlerle Gitmek, | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
12 | Beyaz Alan Fırsatları: Mevcut Müşterilere Yepyeni Değer Önerileriyle Gitmek, Tüketmeyenleri Tüketici Haline Getirmek. | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
13 | İş Modeli Tasarımında Kullanılabilecek Teknikler: Müşteri İçgörüleri, Fikirleştirme, Görsel Düşünme, Prototip Oluşturma, | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
14 | İş Modeli Tasarımında Kullanılabilecek Teknikler: Hikaye Anlatma, Senaryolar, Fasilitasyon. | Osterwalder, Alexander, Pigneur Yves (2012) İş Modeli Üretimi, Optimist Yayıncılık, İstanbul. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Kotter John P. (2002) Leading Change, HBR Press. |
Ders Kaynakları |
Koçel, Tamer (2005) İşletme Yöneticiliği, Arıkan Basım Yayın Dağıtım, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değişimi güncel gelişmeler ışığında kavrayabilme | |||||||||||
2 | Değişimin önemini anlayabilme ve değişimin bilincinde olabilme | |||||||||||
3 | Değişimin dışsal ve içsel nedenlerini anlama ve çözümleyebilme | |||||||||||
4 | Değişimin stratejik boyutlarını kavrama | |||||||||||
5 | Değişim sürecini tanımlayıp yönetebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 195 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |