Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütsel Davranış | KPD 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelenmesi ve analiz edilmesidir |
Dersin İçeriği | Örgütsel davranış, iş tatmini, örgüt kültürü, grup ve takım çalışmaları, örgütlerde çatışma, liderlik, örgütsel bağlılık, stres yönetimi, örgütlerde etik kurallar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temellerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik özelliklerini betimler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | tutumlar ve iş tatmininin önemini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Örgüt Kültürünün niteliklerini tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Örgütlerde Grup ve Takım çalışmalarını yürütme becerileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Örgütlerde Etik Davranışları bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri | |
2 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | |
3 | Tutumlar ve İş tatmini | |
4 | Yetenekler ve Öğrenme | |
5 | Örgüt Kültürü | |
6 | Örgütlerde Gruplar ve Takım çalışmaları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Örgütlerde Çatışma | |
9 | Örgütlerde Liderlik | |
10 | Örgütsel Değişme | |
11 | Örgütlerde Stres ve Yönetimi | |
12 | Örgütsel Bağlılık | |
13 | Örgütlerde Güç ve Politika | |
14 | Örgütlerde Etik Davranışlar ve Yönetimi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tamer Koçel,İşletme Yöneticiliği,Beta Basım,İstanbul,1999, |
Ders Kaynakları |
Prof.Dr. Erdal Tekarslan, Prof.Dr.Tanıl Kılınç, Prof.Dr.Hüner Şencan, Prof.Dr.A.Can Baysal, Davranışın Sosyal Psikolojisi. İ.Ü.İşletme Fakültesi Yayınları,No:278,İstanbul,2000., |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temellerini bilir | |||||||||||
2 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik özelliklerini betimler | |||||||||||
3 | tutumlar ve iş tatmininin önemini kavrar | |||||||||||
4 | Örgüt Kültürünün niteliklerini tanımlar | |||||||||||
5 | Örgütlerde Grup ve Takım çalışmalarını yürütme becerileri geliştirir | |||||||||||
6 | Örgütlerde Etik Davranışları bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 195 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |