Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Örgütlerde Psikolojik Şiddet | KPD 537 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile psikolojik şiddet uygulamalarına farkındalık yaratma, başa çıkma ve olumsuz örgütsel etkilerini ortadan kaldırma amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Şiddet ve psikolojik şiddet kavramı, psikolojik şiddetin nedenleri, psikolojik şiddet ve çatışma arasındaki ilişki, zorbanın ve mağdurun genel karakteristik özellikleri, psikolojik şiddetin örgütsel davranışa etkileri, örgüt kültürü ve iklimine etkisi, psikolojik şiddetin örgütsel iş doyumuna etkisi ve örgütsel adanmışlığa etkisi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojik şiddet kavramı, nedenleri ve süreçlerini yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Zorbanın ve Mağdurun genel karakteristik özelliklerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
3 | Psikoşiddetin, örgüt kültürü etkilerine hüküm verir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Psikolojik şiddetin örgütsel iş doyumuna etkisini sorgular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Psikolojik şiddetin örgütsel adanmışlığa etkisi üzerine tahminde bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Psikolojik şiddet türlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel giriş ve şiddet | |
2 | Psikolojik şiddete giriş | |
3 | Psikolojik şiddet ve çatışma arasındaki ilişki | |
4 | Psikolojik şiddetin nedenleri | |
5 | Psikolojik şiddet türleri | |
6 | Psikolojik şiddet süreci | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Zorbanın genel karakteristik özellikleri | |
9 | Mağdurun genel karakteristik özellikleri | |
10 | Psikolojik şiddetin örgütsel davranışa etkileri | |
11 | Psikolojik şiddetin örgüt kültürü ve iklimine etkisi | |
12 | Psikolojik şiddetin örgütsel adanmışlığa etkisi | |
13 | Psikolojik şiddetin örgütsel iş doyumuna etkisi | |
14 | Psikolojik şiddetin örgütsel iş doyumuna etkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tınaz, P. (2006). İşyerinde psikolojik taciz. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. |
Ders Kaynakları | Tutar, H. (2004). İşyerinde psikolojik şiddet. Ankara: Platin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Psikolojik şiddet kavramı, nedenleri ve süreçlerini yorumlar | |||||||||||
2 | Zorbanın ve Mağdurun genel karakteristik özelliklerini ayırt eder | |||||||||||
3 | Psikoşiddetin, örgüt kültürü etkilerine hüküm verir | |||||||||||
4 | Psikolojik şiddetin örgütsel iş doyumuna etkisini sorgular | |||||||||||
5 | Psikolojik şiddetin örgütsel adanmışlığa etkisi üzerine tahminde bulunur | |||||||||||
6 | Psikolojik şiddet türlerini tanımlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |