Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Zihin Engellilerde Sağlık Eğitimi ve Sağlığı Geliştirme | OEO 020 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Damla ALTIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı zihin engelli bireylerin sağlığını korumak ve geliştirmek için temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği zihin engelli bireylere sağlıklarını koruma ve geliştirme konusunda temel becerileri kazandırmak, zihin engelli bireylerin sağlığını tehdit eden etmenler ve riskler, önemli sağlık sorunları yaşadıkları alanlar ile bu alanlardaki temel önlem ve müdahaleleri öğretmektir. Ders bu hedeflere yönelik ilke ve temel uygulamaları zihin engelli bireylerin ailelerine kazandırmayı da içine alır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Zihin engelli bireylerin sağlık sorunu yaşadıkları temel alanları açıklar. | ||
2 | Zihin engelli bireylerin sağlığını tehdit eden etmenleri ve riskleri tartışır. | ||
3 | Zihin engelliler için temel sağlık alanlarında alınması gereken önlemleri tartışır. | ||
4 | Zihin engelli bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik temel stratejileri gösterir/uygular. | ||
5 | Zihin engelli bireylerin sağlığını koruma ve geliştirme alanındaki paydaşlarla işbirliği içinde çalışma becerilerini edinir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel aktivite & Stratejiler | |
2 | Fiziksel aktivite & Stratejiler | |
3 | Beslenme ve Uyku & Stratejiler | |
4 | Beslenme ve Uyku & Stratejiler | |
5 | Cinsel Sağlık & Stratejiler | |
6 | Cinsel Sağlık & Stratejiler | |
7 | Bulaşıcı hastalıklar & Stratejiler | |
8 | Bulaşıcı hastalıklar & Stratejiler | |
9 | Acil durumlar ve İlk yardım & Stratejiler | |
10 | Acil durumlar ve İlk yardım & Stratejiler | |
11 | Kişisel temizlik & Stratejiler | |
12 | Kişisel temizlik & Stratejiler | |
13 | Sağlığı korumada teknoloji | |
14 | Sağlığı korumada teknoloji |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Zihin engelli bireylerin sağlık sorunu yaşadıkları temel alanları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Zihin engelli bireylerin sağlığını tehdit eden etmenleri ve riskleri tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Zihin engelliler için temel sağlık alanlarında alınması gereken önlemleri tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Zihin engelli bireylerin sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik temel stratejileri gösterir/uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Zihin engelli bireylerin sağlığını koruma ve geliştirme alanındaki paydaşlarla işbirliği içinde çalışma becerilerini edinir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |