Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Zy'de Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği OEO 006 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Uğur YASSIBAŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

ZY alanında disiplinler arası çalışmanın önemini açıklayabilme ve disiplinler arası çalışmanın temel ilkelerini uygulama ortamlarında nasıl kullanılabileceğini tartışma

 

Dersin İçeriği

Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar; disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları; işbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri; işbirliğinin gerekliliği ve önemi; ekip çalışmasında temel prensipler; ekip çalışması kuramları; Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu; Türkiye’de ekip çalışması; güncel sorunların değerlendirilmesi; güncel sorunlara çözüm önerileri.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Zihin yetersizliği ve diğer ilişkili alanları tanımlar Beyin Fırtınası,
2 İşbirliği kavramını açıklar, gerekliliği ve önemi hakkında tartışır Anlatım,
3 Ekip çalışmasında temel prensipleri açıklar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Türkiye'de disiplinler arası ekip çalışmasına ilişkin durumu tartışır Soru-Cevap, Anlatım,
5 Türkiye'deki disiplinler arası çalışmaya ilişkin sorunları tartışır ve çözüm önerileri sunar Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar
2 Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar
3 Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları
4 Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları
5 İşbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri
6 İşbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri
7 İşbirliğinin gerekliliği ve önemi
8 Vize
9 Ekip çalışmasında temel prensipler
10 Ekip çalışması kuramları
11 Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu
12 Türkiye’de ekip çalışması
13 Güncel sorunların değerlendirilmesi
14 Güncel sorunlara çözüm önerileri
Kaynaklar
Ders Notu

Slaytlar

Ders Kaynakları

Slaytlar

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Zihin yetersizliği ve diğer ilişkili alanları tanımlar 5 5 5
2 İşbirliği kavramını açıklar, gerekliliği ve önemi hakkında tartışır 5 5 5
3 Ekip çalışmasında temel prensipleri açıklar 5 5 5
4 Türkiye'de disiplinler arası ekip çalışmasına ilişkin durumu tartışır 5 5 5 5
5 Türkiye'deki disiplinler arası çalışmaya ilişkin sorunları tartışır ve çözüm önerileri sunar 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Proje / Tasarım 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Kısa Sınav 2 6 12
Ara Sınav 1 7 7
Ödev 1 7 7
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4