Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Fen ve Sosyal Bilgiler Öğretimi | OEO 303 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. CANAN SOLA ÖZGÜÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Özel gereksinimli öğrencilere fen ve sosyal bilgiler öğretiiminde gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak |
Dersin İçeriği | Fen biliminin tarihi gelişimi, fen okur-yazarlığı, herkes için bilim, özel eğitim okullarında yer alan fen bilgisi dersi müfredatlarının incelenmesi, fen eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve teknikler, sosyal bilgiler öğretiminin özel gereksinimli öğrenciler için önemi, özel eğitim okullarında yer alan sosyal bilgiler dersi müfredatlarının incelenmesi, sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikler, fen ve sosyal bilgiler öğretimine ilişkin öğretim planlarının geliştirilmesi |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen okur-yazarlığını ve herkes için fen terimlerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Zihin yetersizliği olan öğrenciler, işitme engelli öğrenciler ve görme engelli öğrencilerin öğrenim gördüğü okullarda kullanılan fen müfredatı hakkında bilgi verir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Zihin yetersizliği olan öğrenciler, işitme engelli öğrenciler ve görme engelli öğrencilerin öğrenim gördüğü okullarda kullanılan sosyal bilgiler müfredatı hakkında bilgi verir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Etkili Sosyal bilgiler ve Fen Bilgisi eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Fen bilgisi müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Sosyal bilgiler müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen okur-yazarlığını ve herkes için fen terimlerini tanımlar. | Ders notları |
2 | Fen okur-yazarlığını ve herkes için fen terimlerini tanımlar. | Ders notları |
3 | Zihin yetersizliği olan öğrenciler, işitme engelli öğrenciler ve görme engelli öğrencilerin öğrenim gördüğü okullarda kullanılan fen müfredatı hakkında bilgi verir. | Ders notları |
4 | Zihin yetersizliği olan öğrenciler, işitme engelli öğrenciler ve görme engelli öğrencilerin öğrenim gördüğü okullarda kullanılan fen müfredatı hakkında bilgi verir. | Ders notları |
5 | Sosyal bilgiler ve fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | Ders notları |
6 | Sosyal bilgiler ve fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | Ders notları |
7 | Sosyal bilgiler ve fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | Ders notları |
8 | Sosyal bilgiler ve fen eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | Ders notları |
9 | Arasınav | Ders notları |
10 | Fen bilgisi müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | Ders notları |
11 | Fen bilgisi müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | Ders notları |
12 | Sosyal bilgiler müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | Ders notları |
13 | Sosyal bilgiler müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | Ders notları |
14 | Final | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Polloway, E., Serna, L., Patton, J.R., & Bailey, J.W. (2014). Özel gereksinimli öğrenciler için öğretim stratejileri. Ş. Yücesoy (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın |
Ders Kaynakları | Polloway, E., Serna, L., Patton, J.R., & Bailey, J.W. (2014). Özel gereksinimli öğrenciler için öğretim stratejileri. Ş. Yücesoy (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fen okur-yazarlığını ve herkes için fen terimlerini tanımlar. | 5 | ||||||||||||||
2 | Zihin yetersizliği olan öğrenciler, işitme engelli öğrenciler ve görme engelli öğrencilerin öğrenim gördüğü okullarda kullanılan fen müfredatı hakkında bilgi verir. | 5 | 5 | |||||||||||||
3 | Zihin yetersizliği olan öğrenciler, işitme engelli öğrenciler ve görme engelli öğrencilerin öğrenim gördüğü okullarda kullanılan sosyal bilgiler müfredatı hakkında bilgi verir. | 5 | ||||||||||||||
4 | Etkili Sosyal bilgiler ve Fen Bilgisi eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikleri açıklar. | |||||||||||||||
5 | Fen bilgisi müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | 5 | ||||||||||||||
6 | Sosyal bilgiler müfredatından bir konuya ilişkin öğretim planı hazırlar. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 40 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |