Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Brail Okuma-Yazma | OEO 208 | 4 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | ŞEF İBRAHİM BİNGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Uğur Yassıbaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarınının Barille ile okuma ve yazma yeterliklerini geliştirmek, mesleki yaşantısında öğrencilerine Braille ile okuma-yazmayı öğretebilmesi için temel yeterlikleri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille okuma ve yazma, Braille'de matematik ve fen sembolleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Görme engellilerin okuma-yazma gereksinimlerini tartışır. | Anlatım, | |
2 | Görme engellilerin günlük yaşantısında Braille'in önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Braille alfabesinde temel matematik ve fen sembollerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Braille yazı sistemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Görme engellilerin eğitiminde Braille'in önemini açıklar. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Braille alfabesiyle temel okuma-yazma becerilerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Braille yazı sisteminde kullanılan araç-gereçleri ve işlevlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Braille yazı sistemi | |
2 | Braille yazı sistemi | |
3 | Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler | |
4 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
5 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
6 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
7 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
8 | Vize | |
9 | Braille alfabesiyle okuma ve yazma | |
10 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma | |
11 | Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma | |
12 | Kabartma matematik ve fen semboller | |
13 | Metin yazma çalışması | |
14 | Metin yazma çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Slaytlar |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Görme engellilerin okuma-yazma gereksinimlerini tartışır. | |||||||||||||||
2 | Görme engellilerin günlük yaşantısında Braille'in önemini açıklar. | |||||||||||||||
3 | Braille alfabesinde temel matematik ve fen sembollerini kullanır. | |||||||||||||||
4 | Braille yazı sistemini açıklar. | |||||||||||||||
5 | Görme engellilerin eğitiminde Braille'in önemini açıklar. | |||||||||||||||
6 | Braille alfabesiyle temel okuma-yazma becerilerini kullanır. | |||||||||||||||
7 | Braille yazı sisteminde kullanılan araç-gereçleri ve işlevlerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Final | 40 |
2. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 48 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 1,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |