Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Brail Okuma-Yazma OEO 208 4 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü ŞEF İBRAHİM BİNGÜL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Uğur Yassıbaş

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğretmen adaylarınının Barille ile okuma ve yazma yeterliklerini geliştirmek, mesleki yaşantısında öğrencilerine Braille ile okuma-yazmayı öğretebilmesi için temel yeterlikleri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Braille yazı sistemi; Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler; Braille okuma ve yazma, Braille'de matematik ve fen sembolleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Görme engellilerin okuma-yazma gereksinimlerini tartışır. Anlatım,
2 Görme engellilerin günlük yaşantısında Braille'in önemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Braille alfabesinde temel matematik ve fen sembollerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Braille yazı sistemini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap,
5 Görme engellilerin eğitiminde Braille'in önemini açıklar. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri,
6 Braille alfabesiyle temel okuma-yazma becerilerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Braille yazı sisteminde kullanılan araç-gereçleri ve işlevlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Braille yazı sistemi
2 Braille yazı sistemi
3 Braille yazı sisteminde kullanılan araç ve gereçler
4 Braille alfabesiyle okuma ve yazma
5 Braille alfabesiyle okuma ve yazma
6 Braille alfabesiyle okuma ve yazma
7 Braille alfabesiyle okuma ve yazma
8 Vize
9 Braille alfabesiyle okuma ve yazma
10 Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma
11 Tek harfli, iki harfli, hece ve kelime kökü kısaltmalarını kullanarak okuma, yazma
12 Kabartma matematik ve fen semboller
13 Metin yazma çalışması
14 Metin yazma çalışması
Kaynaklar
Ders Notu

Slaytlar

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Görme engellilerin okuma-yazma gereksinimlerini tartışır.
2 Görme engellilerin günlük yaşantısında Braille'in önemini açıklar.
3 Braille alfabesinde temel matematik ve fen sembollerini kullanır.
4 Braille yazı sistemini açıklar.
5 Görme engellilerin eğitiminde Braille'in önemini açıklar.
6 Braille alfabesiyle temel okuma-yazma becerilerini kullanır.
7 Braille yazı sisteminde kullanılan araç-gereçleri ve işlevlerini açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
Toplam 20
1. Final 40
2. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 3 3
Kısa Sınav 1 1 1
Final 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 48
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,92
Dersin AKTS Kredisi 2