Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II OEO 406 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin özel eğitimle ilgili yasaları öğrenmelerini sağlamak, anekdot kaydı tutmalarını, kaba değerlendirme formu geliştirmelerini, hedef davranış belirleyerek uygun davranış değiştirme tekniğini kullanmalarını, bir beceri ve bir kavramın öğretimini planlayarak uygulamalarını ve yapacakları planları geliştirecekleri uygun araç-gereçler yardımıyla uygulamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Kavram, beceri, oyun ve akademik alanlarda belirlenen becerilerde öğretim yapma, yaptığı öğretime ilişkin kayıt tutma, kalıcılık ve genelleme çalışmaları yapma ve kayıtların grafiksel gösterimi, davranış değiştirme programı hazırlama ve uygulama, anekdot kaydı tutma, anekdot kaydını ABC kaydına çevirme, tuttuğu kayıtlardan, bir öğrencinin değiştirilecek bir davranışını belirleme, değiştirme tekniğine karar verme, seçtiği davranış değiştirme tekniğini uygulama, uygulamaya ilişkin günlük kayıt tutma, uygulama sonucunda davranış değiştirme uygulaması sonuç raporu yazma.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sınıfın haftalık ders programını, öğrenci listesini, yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 İki farklı dersin planını “Ben olsaydım nasıl yapardım?” şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda BEP hazırlar. Anlatım,
4 Belirlediği bir kavram öğretimi için öğretim programı hazırlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Hazırladığı kavram öğretimi programını uygular. Anlatım, Soru-Cevap,
6 Kavram öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sınıfın haftalık ders programını, öğrenci listesini, yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar.
2 İki farklı dersin planını “Ben olsaydım nasıl yapardım?” şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar.
3 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda "en az bir öğrenci” için “tüm gelişim alanlarına” ilişkin performans değerlendirmesi formlarını doldurur.
4 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda BEP hazırlar.
5 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda BÖP hazırlar.
6 Belirlediği bir kavramın öğretimi için öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için başlama düzeyi verilerini toplar ve grafiğe işler.
7 Belirlediği bir kavram öğretimi için öğretim programı hazırlar.
8 Belirlediği bir kavram öğretimi için öğretim programı hazırlar.
9 Hazırladığı kavram öğretimi programını uygular.
10 ARA DEĞERLENDİRME
11 Hazırladığı kavram öğretimi programını uygular.
12 Kavram öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
13 Kavram öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

İlgili ders notu.

Ders Kaynakları

Özyürek. M. (2005) Sınıfta davranış değiştirme (Uygulamalı Davranış Analizi). Ankara: Kök yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar.
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır.
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir.
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır.
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır.
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır.
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sınıfın haftalık ders programını, öğrenci listesini, yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 0 5 5 5 5 5
2 İki farklı dersin planını “Ben olsaydım nasıl yapardım?” şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5
3 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda BEP hazırlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5
4 Belirlediği bir kavram öğretimi için öğretim programı hazırlar. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 3 5 5 5 5 5
5 Hazırladığı kavram öğretimi programını uygular. 5 5 5 3 5 5 5 5 5 0 5 5 5 5 5
6 Kavram öğretim programının sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 1 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)