Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitime Giriş EBB 101 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. OSMAN TİTREK
Dersi Verenler Prof.Dr. OSMAN TİTREK, Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, Prof.Dr. ÖMER FARUK TUTKUN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin klasik ve çağdaş eğitim hakkında genel bir bilgiye ve öğrencilerin nasıl eğitilmesi gerektiği ile ilgili öngörüye sahip olmalarını sağlamaktır.

 

Dersin İçeriği

Eğitimin özellikleri, sınıf ve okul çevresi, eğitim toplum ilişkisi eğitim ve diğer bilimlerle ilişkisi (, ekonomi, psikoloji, felsefe, hukuk),Türk eğitim sistemi, eğitim tarihi hakkında bilgi sahibi olmak

 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim kavramını açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Kısa Cevaplı Testler,
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 TEMEL KAVRAMLAR Okuma Araştırma
2 GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EĞİTİM Tarihsel Temeller
3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ Öğretmenlik Mesleği
4 ÖĞRETİM ORTAMI Sınıfın, Okulun Yapısı ve Özellikleri
5 EĞİTİMDE ALTERNATİF BAKIŞ AÇILARI Karşılaştırmalar
6 EĞİTİM VE TOPLUM Eğitim ve sosyalleşme
7 ARA SINAV
8 EĞİTİM POLİTİKALARI Eğitim ve politika
9 EĞİTİM VE PSİKOLOJİ Eğitim ve psikoloji
10 EĞİTİM VE FELSEFE Atatürk´ün Eğitim Felsefesi
11 EĞİTİM VE HUKUK Eğitim ve hukuk
12 EĞİTİM VE EKONOMİ Eğitim Ekonomisi
13 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ
14 ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE MODELLER
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Özdemir, S. vd. (2021). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Özden, Y. & Turan, S. ed. (2012). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Memduhoğlu, H. B. & Yılmaz, Kürşad. ed. (2018). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Bayar, A. ed. (2020). Eğitime Giriş. Ankara: Pegem Akademi.

Kılıç, D. (2018). Eğitime Giriş. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar.
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır.
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar.
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir.
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır.
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır.
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır.
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Eğitim kavramını açıklar
2 Öğretmenlik mesleğinin özelliklerini sıralar
3 Sınıf ve okul çevresini tanımlar.
4 Eğitimin sosyal, politik ve ekonomik temellerini açıklar.
5 Eğitimin bazı alanlarla (psikoloji, felsefe, hukuk, ekonomi) ilişkilerini yorumlar.
6 Türk eğitim sisteminin yapısı ve genel işleyişini örnekler.
7 Eğitimde alternatif bakış açılarını karşılaştırır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3