Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekoloji ve Sağlık | ANS 111 | 2 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CEMİLE DEDE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Çevre ile sağlık arasında ilişkisi kurmak; Çevre kirliliğine yol açan etkenleri, dünyanın ve Türkiye’nin Çevre sorunlarını tanımak; Öğrencilerin çevre bilincini arttırmak |
Dersin İçeriği | Çevre ve sağlık ile ilgili temel kavramlar; Sağlığı etkileyen çevresel faktörler; Sosyal çevre ve sağlık; Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık taşıyıcı etkenler; Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık yapıcı etkenler; Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; hava kirliliği ve sağlık; radyasyon ve sağlık; Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; Su, sanitasyon ve sağlık; toprak ve besin kirliliği ve sağlık; meteorolojik etkenler ve sağlık; Gürültü Kirliliği ve Sağlık Üzerine etkileri; Çevresel etkenlere karşı hassas gruplar ve nedenleri; Çevresel Risklerin Gebelik Dönemindeki Etkileri; Çevresel Risklerin çocuk sağlığı üzerine Etkileri; Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlar ve çözüm önerileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Hastalıklarla çevresel etkiler arasında ilişki kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Çevresel etkenlerin sistemler üzerine etkilerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çevre kirliliğine yol açan etkenleri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Çevresel hastalık risklerini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Çevresel risklerin hassas gruplar üzerindeki etkilerini ve nedenlerini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunları bilir ve çözüm önerileri getirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çevre ve sağlık ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Sağlığı etkileyen çevresel faktörler | |
3 | Sosyal çevre ve sağlık | |
4 | Sosyal çevre ve sağlık | |
5 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık taşıyıcı etkenler | |
6 | Biyolojik çevre ve sağlık; Hastalık yapıcı etkenler | |
7 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; kapalı ortam hava kirliliği ve sağlık, açık hava kirliliği ve sağlık; radyasyon ve sağlık | |
8 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; Su, sanitasyon ve sağlık; toprak ve besin kirliliği ve sağlık | |
9 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; meteorolojik etkenler ve sağlık | |
10 | Fizikojeokimyasal çevre ve sağlık; Gürültü Kirliliği ve Sağlık Üzerine etkileri | |
11 | Çevresel etkenlere karşı hassas gruplar ve nedenleri; Çevresel Risklerin Gebelik Dönemindeki Etkileri | |
12 | Çevresel Risklerin çocuk sağlığı üzerine Etkileri | |
13 | Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlar ve çözüm önerileri | |
14 | Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunlar ve çözüm önerileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Otsuki, T., (Editör), Environmental Health, IntechOpen, 2021, ISBN: 9781839687228 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | ||||||
5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | X | |||||
7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | ||||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çevre, sağlık ve ekosisteme ait tanımları açıklar. | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 |
2 | Hastalıklarla çevresel etkiler arasında ilişki kurar. | 5 | |||||||||
3 | Çevresel etkenlerin sistemler üzerine etkilerini bilir. | ||||||||||
4 | Çevre kirliliğine yol açan etkenleri öğrenir. | ||||||||||
5 | Çevresel hastalık risklerini bilir | ||||||||||
6 | Çevresel risklerin hassas gruplar üzerindeki etkilerini ve nedenlerini bilir. | ||||||||||
7 | Sağlığı tehdit eden başlıca ekolojik sorunları bilir ve çözüm önerileri getirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |