Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Matematik | IME 002 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğretmen adaylarına Matematik ve Kültür arasındaki ilişkilerin tanıtılması |
Dersin İçeriği | Dersin içeriğini matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak ve farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları ile matematik arasındaki bağlantı ve bu bağlantılara yönelik yapılan araştırmalar oluşturmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Matematiğin sanat ve estetikle ilişkisini fark eder. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Öğrenciler matematik ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğini bilir. | Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik ve kültür ilişkisi hakkında genel bilgilendirme | |
2 | Matematiksel kavramları kendi kültürel bağlamlarında tanımlamak | |
3 | Farklı kültürlerin matematiksel düşünce yapıları | |
4 | Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri | |
5 | Etnomatematik alanında yapılan araştırmaların temel prensipleri | |
6 | Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki | |
7 | Matematik-antropoloji-dil bilimi arasındaki ilişki | |
8 | Matematik ve Toplum arasındaki İlişki ve Bugünkü Durumu | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi | |
11 | Sınıf içi uygulamalara etnomatematik çalışmalarını dâhil etmenin önemi | |
12 | Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama | |
13 | Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama | |
14 | Farklı kültürel bağlamlara yönelik sınıf içi matematik etkinlikleri tasarlama |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | EtnoMatematik Matematik Dünyasına Çok Kültürlü Bir Bakış, Marcia Ascher, Okyanus Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar, analiz eder ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar. | X | |||||
2 | Alanındaki temel kavram ve yaklaşımların doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur ve bunların alanına yansımalarını yorumlar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel bilgi ve veri kaynakları ile temel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir, bunları bilimsel yöntem, teknik ve süreç becerilerini kullanarak inceler ve elde ettiği verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Doğa olaylarını ve günlük yaşamında karşılaştığı olay ve olguları gözlemleyerek problemleri tanımlar, bu problemleri ve karşılaştığı bir problemi betimleyerek çözümlerine yönelik proje geliştirir ve bu süreçte yeni ürünler üretir. | X | |||||
5 | Matematik ve Matematik eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
6 | 21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular. | X | |||||
7 | Çevreyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, çevre sorunlarına yönelik farkındalık sahibi olur ve bu sorunların çözümüne ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrencilerin ilgili yaş özelliklerini bilir, özel gereksinimi olan öğrencileri fark ederek uygun yaklaşımları sergiler ve tüm öğrencilerle etkili iletişim kurar | ||||||
9 | Öğretim sürecinde zamanı etkili kullanır, sınıfta istenmeyen davranış ve durumlarla baş eder, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | ||||||
10 | Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir. | X | |||||
11 | Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemimize katkılarını bilir. Milli ve manevi değerlerin alana yansımalarını yorumlar. Alanının öğretiminde milli ve manevi değerlerden nasıl yararlanacağına karar verir. | X | |||||
12 | Türk milli eğitim sistemini, tarihsel gelişimini, eğitim bilimleri alanının tüm yönlerini, öğretmenlik mesleği ve mevzuatını bilir. Eğitimi etkileyerek yön veren felsefi, sosyolojik, psikolojik görüşler ile etik ve ahlaki değerleri bilir | X | |||||
13 | Dili kurallara uygun ve etkili biçimde kullanır, eğitim paydaşlarıyla sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişmeleri takip eder. | X | |||||
14 | Alanının öğretim programını tüm ögeleriyle açıklar ve ilgili diğer öğretim programlarıyla ilişkilendirir. | X | |||||
15 | Matematik öğretiminde öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda uygun öğretim teknolojilerini kullanır, öğretim materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir. | X | |||||
16 | Matematik eğitimiyle ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları nicel ve nitel verilerle destekleyerek bir araştırma planlar. | X | |||||
17 | Matematik konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini kullanarak dersi planlar, uygular , değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrenciler bilimsel okuryazarlık kavramını anlar. | 1 | 1 | 3 | 3 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 4 |
2 | Matematiğin sanat ve estetikle ilişkisini fark eder. | 0 | 0 | 4 | 5 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3 | Öğrenciler kişisel, yerel ve ulusal problemlerle ilgili çözüm önerisi sunar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4 | Öğrenciler matematik ve kültürün birbirlerini nasıl etkilediğini bilir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |