Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi ECE 007 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Mehmet KUMRU

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Çocuklarda dil gelişimi ile ilgili kuramsal temelleri kavramak, erken çocukluk döneminde dil gelişimine yönelik eğitimn etkinlikleri hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Dil gelişimi ve aşamaları; dil kazanımına ilişkin görüşler; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri; yaşlara göre kavram gelişimi, kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar, kavramların sınıflandırılması; dilin semantik ögesinde kavramların yeri, örgütlenmesi ve düzenlenmesi; kavram ve dil gelişimindeki ilişki, değerlendirme.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dil ve kavram gelişimi ile ilgili kuramsal temeli kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Erken çocukluk döneminde dil gelişim aşamalarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
3 Dil ve kavram gelişimi arasındaki ilişkiyi kavrar. Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Dil gelişimi etkinliklerini uygular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgilendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Dil gelişimi ve aşamalar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
3 dil kazanımına ilişkin görüşler Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
5 yaşlara göre kavram gelişimi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Kavramların sınıflandırılması Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Yıliçi Sınavı
9 Dilin semantik ögesinde kavramların yeri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Çocukta kavramların örgütlenmesi ve düzenlenmesi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Dil ve kavram gelişimindeki ilişki
12 Çocukta dil ve kavram gelişiminin değerlendirilmesi Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Dil gelişimine yönelik aile etkinlikleri Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Genel tekrar ve değerlendirme Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar.
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır.
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder.
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir.
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır.
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır.
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Dil ve kavram gelişimi ile ilgili kuramsal temeli kavrar. 5 4 3 4 3 4 5 4 4 3 5 4 3
2 Erken çocukluk döneminde dil gelişim aşamalarını bilir. 5 4 3 4 3 4 5 4 3 4 5 4 3
3 Dil ve kavram gelişimi arasındaki ilişkiyi kavrar. 5 4 3 4 5 4 3 4 3 4 3 5 4
4 Dil gelişimi etkinliklerini uygular. 5 4 3 4 5 4 3 4 4 5 4 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 2 5 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4