Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | ECE 301 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde sanat eğitimi konusunda temel kavram bilgilerini kazandırmak ve sanat temelli oyun etkinlikleri gerçekleştirmektir. |
Dersin İçeriği | Sanatın tanımı ve işlevi; sanat eğitimi tarihi; çağdaş eğitimde sanat eğitiminin yeri ve önemi; bir sanat eserini tanıyabilme ve değerlendirebilme; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eği-timinin tanımı ve önemi; gelişim evrelerine göre çocuk resmi ve özellikleri; okul öncesinde sanat eğitimi yöntem ve teknikleri, kullanılan malzemeler; müzede sanat eğitimi; erken çocukluk döneminde yaratıcılık ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulamalar; çocukların yaratıcı ifade becerileri-ni ve estetik farkındalıklarını destekleyen programların hazırlanması ve uygulanması. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde sanatın eğitimdeki yeri ve önemini açıklar. Sanat eğitiminin kişiliğe etkisini ve yaş dönemlerine göre gelişimini tanımlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi için uygun yaklaşım ve materyalleri analiz eder. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat eğitimi yöntem ve teknikleri uygular. | Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtılması | |
2 | Sanatın tanımı, işlevi ve estetik | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Erken çocukluk döneminde sanat eğitimin yeri ve önemi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Sanat eğitiminin erken çocukluk dönemindeki gelişimi | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Erken çocuklukta sanat eğitimi yöntem ve teknikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Erken çocuklukta sanat eğitimi yöntem ve teknikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Sanat akımları ve çocuk | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Kostüm ve maske tasarımı | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Yıl içi sınav | |
10 | Okul dışı ortamlarda sanat eğitimi etkinlikleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Sanat eğitimi ve yaratıcılık | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat etkinlikleri hazırlama uygulama | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Sanata ve Sanat Kavramlarına Giriş, Şişman Ahmet, Yaz Yayınları, İstanbul, 2006, 2. Sanat ve Eğitim, Yaratıcılık Temel Sanat Kuramları, Sanat Eleştirisi yaklaşımları, Ütopya Yayınları, 2004, Ankara, 3. Resim-İş öğretmen Kılavuzu, İlköğretim I. Kademe, MEB İstanbul, 1997, 4. Neriman Aral, Gökhan Duman (ÇEV.) Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi/Nobel Yayıncılık, 2014 5. Nilgün Cevher Kalburan, Erken Çocukluk Döneminde Sanat ve Yaratıcılık, 2011, 6. Tülay Üstündağ, Yaratıcılığa Yolculuk, Pegem (2002), 7. Fatma Ülkü Yıldız, Tülay Şener, Okul Öncesi Dönemde Yaratıcılık Eğitimi, Nobel Yayıncılık, 2003, 8. Üzeyir Ogurlu, Fatih Kaya, Yaratıcı Çocuklar Yetiştirmek, Eğiten Kitap, 2015, 9. Ayşe Turla, Çocuğum Daha Yaratıcı Olabilir mi?, (2004), 10. Elif Çelebi Öncü (Ed.) Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılık ve Geliştirilmesi, Pegem Akademi (2015). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | ||||||
6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | ||||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde sanatın eğitimdeki yeri ve önemini açıklar. Sanat eğitiminin kişiliğe etkisini ve yaş dönemlerine göre gelişimini tanımlar. | |||||||||||||
2 | Erken çocukluk döneminde sanat eğitimi için uygun yaklaşım ve materyalleri analiz eder. | |||||||||||||
3 | Erken çocukluk dönemine uygun sanat eğitimi yöntem ve teknikleri uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |