Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Okul Öncesi Eğitim Programları ECE 205 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ
Dersi Verenler Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular.

Dersin İçeriği

Eğitim programının önemi, ilkeleri ve ögeleri; Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci; Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri, ilkeleri, kazanımlar, göstergeler, ortam özellikleri, etkinlikler, programda kullanılacak formlar, planlama (aylık eğitim planı, günlük eğitim akışı ve etkinlik planı), uygulama ve değerlendirme; okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Eğitim programı kavramını tanımlar Anlatım,
2 Eğitim programının önemini açıklar Anlatım,
3 Eğitim program geliştirme süreçlerini bilir ve açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
4 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim sürecini bilir Anlatım, Soru-Cevap,
5 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap,
6 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel ilkelerini bilir Anlatım, Soru-Cevap,
7 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının kazanım ve göstergelerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının ortam özelliklerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
9 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programında kullanılan formlar ve planları bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının etkinlik özelliklerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programı uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
12 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
13 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
14 Okul öncesi eğitim programını değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Eğitim programının tanımı
2 Eğitim programının önemi ve farklı ülkelerdeki programlar.
3 Eğitim programı geliştirme süreçleri ve özellikleri
4 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci
5 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özellikleri
6 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel ilkeleri
7 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının kazanım ve göstergeleri
8 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının ortam özellikleri
9 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programında kullanılan formlar ve planlar
10 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının etkinlik özellikleri,
11 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programı uygulama ve değerlendirme süreçleri
12 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar
13 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar.
14 Tartışma ve değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Zembat, R.; Tunçeli, H.İ. & Akşin Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar. Anı Yayıncılık. 

Zembat, Rengin (2010). Okul öncesinde özel öğretim yöntemleri Anı Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Eğitim programı kavramını tanımlar
2 Eğitim programının önemini açıklar
3 Eğitim program geliştirme süreçlerini bilir ve açıklar
4 Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim sürecini bilir
5 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini açıklar
6 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının temel ilkelerini bilir
7 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının kazanım ve göstergelerini açıklar
8 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının ortam özelliklerini bilir
9 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programında kullanılan formlar ve planları bilir
10 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programının etkinlik özelliklerini açıklar
11 Türkiye'de uygulanan 3-6 yaş okul öncesi eğitim programı uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir
12 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar
13 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili sınıf içi uygulamalı çalışmalar yapar
14 Okul öncesi eğitim programını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 14 14
Performans Görevi (Uygulama) 1 14 14
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 133
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,32
Dersin AKTS Kredisi 5