Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ECE 201 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ESRA BETÜL KÖLEMEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Erken çocukluk dönemindeki çocuklar için doğa ve fen etkinliklerinin önemini kavratma, doğa ve fen öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve materyallerini tanıtma, uygulama düzeyinde bilgi ve beceri kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Erken çocukluk eğitiminde doğa ve fen etkinliklerinin ilkeleri, hedefleri, yararları, okul öncesi programlarındaki yeri. Fen etkinlik ve materyalleri hazırlama ve uygulama.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar, Anlatım, Soru-Cevap,
2 Fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Erken çocukluk dönemi fen programlarını karşılaştırır Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma,
4 Fen merkezi oluşturur ve fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma,
5 Fen öğretimine yönelik değerlendirme araçları hazırlar Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önem-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
2 Erken çocukluk eğitiminde fen ve doğa etkinliklerinin yeri ve önemi-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
3 Fenle ilgili kavramların oluşumu-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
4 Fenle ilgili kavramların oluşumu-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
5 Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
6 Fen eğitiminde kullanılacak temel bilimsel işlem alanları ve işlem alanlarına yönelik etkinlik örnekleri-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
7 Arasınav Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
8 Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
9 Okul öncesi programlarında kullanılan fen eğitimi yöntemleri-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
10 Fen eğitiminde öğretmenin rolü-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
11 Fen eğitiminde öğretmenin rolü-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
12 Çevre ve doğa eğitimi-1 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
13 Çevre ve doğa eğitimi-2 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
14 Çevre ve doğa eğitimi-3 Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar
Kaynaklar
Ders Notu

Abis dökümanları

Ders Kaynakları

Ed. Berrin Akman, (2017)  Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık.

Akman B (Editör) (2010). Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık
Kandır A, Can M, Tuncer Y (2010) Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları
Alisinanoğlu F, Özbey S, Kahveci G (2011) Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Maya Akademi
Tahta F (2010). Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Eğlenceli Deneyler. Ankara: Eğiten Kitap Yayınları
Özdaş A (Editör) (2004) Okul Öncesinde Fen ve Matematik Öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. X
2 Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. X
3 Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. X
4 Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. X
5 Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. X
6 Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. X
7 Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. X
8 Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. X
9 Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. X
10 Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. X
11 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. X
12 Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. X
13 Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
1 Erken çocukluk eğitiminde fen kavramlarının öğretiminin önemini kavrar,
2 Fen öğretim yöntemlerini karşılaştırır
3 Erken çocukluk dönemi fen programlarını karşılaştırır
4 Fen merkezi oluşturur ve fen kavramlarının gelişimine yönelik etkinlikler üretir
5 Fen öğretimine yönelik değerlendirme araçları hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 1 16 16
Ara Sınav 1 16 16
Ödev 1 16 16
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Toplam İş Yükü 144
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,76
Dersin AKTS Kredisi 6