Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetler ve Afet Yönetimi | SNE 001 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarının afet yönetimi ile ilgili temel kavram ve terimlere hakim olmalarını ve afet yönetimi ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması; afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; doğal ve beşeri afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afet Yönetimi ile ilgili temel kavramları söyler/gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Afet yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisini kurabilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
3 | Afet Yönetimi aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, | |
4 | Afet yönetimi açısından Türkiye'de merkezi ve yerel yönetim yapılanmasını söyler/yazar. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin neler olduğunu söyler. | Rol Oynama, Anlatım, | |
6 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin önemini söyler. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet ve risk kavramları; | İlgili ders notları. |
2 | Afet, risk ve zararlarının azaltılması; | İlgili ders notları. |
3 | Afet eğitimleri ve önemi; | İlgili ders notları. |
4 | Afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; | İlgili ders notları. |
5 | Doğal ve beşeri afetler; | İlgili ders notları. |
6 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; | İlgili ders notları. |
7 | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler; | İlgili ders notları. |
8 | Ara Sınav | İlgili ders notları. |
9 | Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; | İlgili ders notları. |
10 | Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; | İlgili ders notları. |
11 | Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; | İlgili ders notları. |
12 | Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; | İlgili ders notları. |
13 | Afet yönetiminde acil müdahale | İlgili ders notları. |
14 | Afet yönetiminde acil müdahale | İlgili ders notları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili ders notları. |
Ders Kaynakları | Yılmaz, A. (2003). Afet Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları, Ankara Özdikmen T. (2014). Afet ve Acil Durum Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Kadıoğlu M. (2013). Afet Yönetimi. Marmara Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Afet Yönetimi ile ilgili temel kavramları söyler/gösterir. | |||||||||||||||
2 | Afet yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisini kurabilir. | |||||||||||||||
3 | Afet Yönetimi aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
4 | Afet yönetimi açısından Türkiye'de merkezi ve yerel yönetim yapılanmasını söyler/yazar. | |||||||||||||||
5 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin neler olduğunu söyler. | |||||||||||||||
6 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin önemini söyler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |