Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması I BTE 401 7 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK
Dersi Verenler Doç.Dr. ONUR İŞBULAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin bilgisayar ve ilgili dersleri planlanma, yürütme, ölçme değerlendirme çalışmalarını yapma ve bu süreçlerde yaptıkları çalışmaların farkına vararak kendilerini geliştirmeleriyle ilgili bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anlatacağı dersle ilgili alanla ya da meslekle ilgili eksik bilgisinin farkına varır ve bu bilgiyi tamamlar. Deney ve Laboratuvar, Gözlem,
2 Bilgisayar ve ilgili derslerin ders planını hazırlar. Grupla Çalışma, Gözlem,
3 Bilgisayar ve ilgili dersleri hazırladığı plana uygun olarak anlatır ve ölçm değerlendirme işlemlerini yapar. Grupla Çalışma, Gözlem,
4 Bilgisayar ve ilgili anlattığı dersleri değerlendirir, eleştiri ve önerileri dikkate alarak kendini sürekli geliştirmeye çalışır Gösterip Yaptırma, Gözlem,
5 Bilgisayar uygulamalarının öğretimdeki önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gözlem,
6 Ders planlarına yeni etkinlikler uyarlar Anlatım, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Öğretmenlik uygulamasıyla ilgili yönetmelik ve yönergelerin incelenmesi [1] 2-12.
2 Öğrencilerin uygulama okullarına atanması [1] 28-63.
3 Ders planı hazırlama ve öğretim tasarımıyla ilgili konuların tekrarlanması [2,3]Bilgisayar ve ilgili derslerin öğretim programları.
4 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
5 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
6 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
7 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
8 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
9 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
10 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
11 Okuldaki uygulamaların izlenmesi ve değerlendirilmesi
12 Öğrencilerin okuldaki ders anlatımlarının gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi.
13 Öğrencilerin okuldaki ders anlatımlarının gözlemlenmesi ve değerlendirilmesi.
14 Dersin genel değerlendirmesi.
Kaynaklar
Ders Notu

Demircioğlu, İ.H. (2001). Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması. Pegema Yayıncılık.

Ders Kaynakları

[1] Öğretmenlik Staj Uygulaması Dosyası. YÖK, Öğretmen Yetiştirme
[2] Yeni ilköğretim Programları. TTKB
[3]Ortaöğretim kurumları Bilgisayar ve ilgili ders modülleri.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Anlatacağı dersle ilgili alanla ya da meslekle ilgili eksik bilgisinin farkına varır ve bu bilgiyi tamamlar.
2 Bilgisayar ve ilgili derslerin ders planını hazırlar.
3 Bilgisayar ve ilgili dersleri hazırladığı plana uygun olarak anlatır ve ölçm değerlendirme işlemlerini yapar.
4 Bilgisayar ve ilgili anlattığı dersleri değerlendirir, eleştiri ve önerileri dikkate alarak kendini sürekli geliştirmeye çalışır
5 Bilgisayar uygulamalarının öğretimdeki önemini kavrar.
6 Ders planlarına yeni etkinlikler uyarlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 25
2. Ödev 25
3. Ödev 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 8 128
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 10 160
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 30 30
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 342
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 13,68
Dersin AKTS Kredisi 10