Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli II (Webde Ölçme ve Değerlendirme) | BTE 327 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Emre Çam |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Web tabanlı eğitim sistemlerinin yapısını kavrayarak. çevrimiçi ortamlarda test geliştirebilme ve bu ortamlarda yapılan sınavları değerlendirebilmektir. |
Dersin İçeriği | Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili Temel Kavramlar; Ölçek Kavramı ve Ölçek Türleri; Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler; İnternet Aracılığıyla Ölçme Aracı Hazırlama; Başlıca Değerlendirme Yaklaşımları, Testler ve Türleri; Test Puanları Üzerinde İstatistiksel İşlemler; Değerlendirme ve Not Verme; Değerlendirme Sonuçlarının Kullanılması; Çevrimiçi Ortamlarda Ölçme-Değerlendirme; Çevrimiçi Sınav Sistemi Uygulama; Çevrimiçi Sınav Sisteminin Geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | |
2 | Web de ölçme değerlendirme yapmanın önemini tartışır. | Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Web de öğrenme değerlendirme örnekleri verir. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | |
4 | Web de ölçme değerlendirme ile ilgili uygulama hazırlar. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Web de kullanılacak ölçme aracı geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, | |
6 | Çevrimiçi sınav sistemi geliştirir. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | WEB Tabanlı Eğitim Sistemi hedefler ve içerik tasarımı | |
2 | eğitsel ortamlar ve araçları kullanılan öğrenme-öğretme stratejeleri | |
3 | WEB sayfasının öğretim yapısının incelenmesi, analizi | |
4 | Eğitimde Çevrimiçi ölçme değerlendirmenin önemi Öğretmenin rolü ve Öğrencinin rolü | |
5 | Ölçme Araçlarının Seçimi Öğretim modeline ve konuya uygunluk 2. Amaca uygunluk 3. Ölçme hedeflerine uygunluk | |
6 | Çevrimiçi ortamlarda ölçme değerlendirmenin avantajları-dezavantajları | |
7 | Ölçme aracında güvenirlik geçerlik | |
8 | Sınav türleri ve soru yazımı | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi Değerlendirme çeşitleri | |
11 | Çevrimiçi ortamlarda yapılan sınavlarda test ve madde analizi | |
12 | Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Kullanılan Bazı İstatistik teknikler | |
13 | Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesinde Kullanılan Bazı İstatistik teknikler | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İşman Aytekin,Ahmet Eskicumalı, 2007, Ölçme ve Değerlendirme, Değişim Yayınları |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Ölçme değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Web de ölçme değerlendirme yapmanın önemini tartışır. |
3 | Web de öğrenme değerlendirme örnekleri verir. |
4 | Web de ölçme değerlendirme ile ilgili uygulama hazırlar. |
5 | Web de kullanılacak ölçme aracı geliştirir. |
6 | Çevrimiçi sınav sistemi geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |