Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Meslek Etiği) | BTE 227 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi tarihinin ve meslek olma sürecinin bilinmesi. Etik ilkelerin benimsenmesi, meslek ile ilgili çağdaş rolleri, yasal düzenlemelerin ve yönetmeliklerin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Etik kavramını ve temel etik yaklaşımlarını bilmek, ve alanda ortaya çıkan etik sorunları tanıyarak onlara çözüm önerileri oluşturmaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mesleği ve mesleğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Mesleğiyle ilgili sosyolojik özellikler ve etik değerler hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Mesleğinin gereklerini yerine getirirken çağdaş rol ve sorumlulukları benimser. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Mesleğinin yasal yönlerini takip eder ve öneriler getirir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Mesleğinin gerektirdiği hak ve sorumluluklar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Mesleğinin Dünya’da ve Türkiye’de tarihsel gelişim sürecini, bu sürece katkısı olan lider kişi ve olayları bilir. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları, bunların amaç ve hedeflerini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Meslek etiği kurallarını bilir ve ona göre davranır. | Soru-Cevap, Anlatım, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, | |
9 | Etik sorunlara çözüm üretir. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Meslek nedir? Meslekleşme kriterleri nelerdir? Yasa ve yönetmeliklerle göre mesleğiniz. | K1 |
2 | Mesleğin sosyolojik özellikleri, etik, deontoloji. | K1, K6 |
3 | Dünya´da bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitiminin tarihsel gelişimi | Araştırma |
4 | Türkiye’de bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitiminin tarihi gelişimi | Araştırma |
5 | Felsefe ve ekip yaklaşımı, örgütlenme. Mesleğin yasal yönleri | Araştırma |
6 | Mesleki rol ve sorumluluklar | Araştırma |
7 | Mesleki değerler | K1 |
8 | Değer çatışmaları | K1 |
9 | İletişim etiği | K2 |
10 | Bilgi etiği ve bilgisayar etiği | K3,K4 |
11 | Eğitim etiği | K5 |
12 | Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşlar | K3,K4 |
13 | Meslekte liderlik | Araştırma |
14 | Öğrenci ödev sunumları ve genel değerlendirme | Ödev sunumuna hazırlık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1)Meslek Etiği, Demet Çakıroğlu , Nuran Öztürk Başpınar, (2011),Nobel Yayın Dağıtım |
Ders Kaynakları | 4)Bilişim Toplumu ve Etik Sorunlar Gözde Dedeoğlu, (2007), Alfa Aktüel Yayınları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Mesleği ve mesleğinin gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Mesleğiyle ilgili sosyolojik özellikler ve etik değerler hakkında yeterli bilgiye sahip olur. |
3 | Mesleğinin gereklerini yerine getirirken çağdaş rol ve sorumlulukları benimser. |
4 | Mesleğinin yasal yönlerini takip eder ve öneriler getirir. |
5 | Mesleğinin gerektirdiği hak ve sorumluluklar ile ilgili yeterli bilgiye sahip olur. |
6 | Mesleğinin Dünya’da ve Türkiye’de tarihsel gelişim sürecini, bu sürece katkısı olan lider kişi ve olayları bilir. |
7 | Bilişim teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası kuruluşları, bunların amaç ve hedeflerini bilir. |
8 | Meslek etiği kurallarını bilir ve ona göre davranır. |
9 | Etik sorunlara çözüm üretir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 25 |
3. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |