Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Medya Okuryazarlığı) | BTE 223 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. N. Burçin HAMEDOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı medyanın gelişimi ve bunun kültürlenmeye etkisini kavramak, ötelenmesi ve yaşam kültüründe iletişimsel değerleri incelemek, çağdaşlaşmada medyanın rolü ve gerekliliğini tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Medya nedir? Medya okuryazarlığı nedir? Yazılı medya(dergi/gazete/kitap) ve çocuk üzerindeki etkileri, Televizyon/radyo programları ve çocuk üzerindeki etkileri, Haberler ve reklamlar, Çocuk ve medyadaki şiddet, cinsellik, Medya suçları(tv, internet, yazılı medya), Medya okuryazarlığı: Eğitimcilerin, ailelerin ve yayıncıların sorumlulukları, medya okuryazarlığı eğitimi ve öğretimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Medyayı ve medya araçlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Medya okuryazarlığı kavramını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yazılı medyanın çocuk üzerindeki etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Görsel medyanın çocuk üzerindeki etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Haberler ve reklamların çocuk üzerindeki etkilerini söyler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Medya suçlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Medyada şiddet ve cinsellik içeren öğeleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Genel Bilgi | |
2 | Medya nedir? Medya okuryazarlığı nedir? | Farklı Kaynaklardan Tarama |
3 | Yazılı medya(dergi/gazete/kitap) ve çocuk üzerindeki etkileri | Farklı Kaynaklardan Tarama |
4 | Televizyon/radyo programları ve çocuk üzerindeki etkileri | Farklı Kaynaklardan Tarama |
5 | Haberler ve reklamlar | Farklı Kaynaklardan Tarama |
6 | Çocuk ve medyadaki şiddet, cinsellik | Farklı Kaynaklardan Tarama |
7 | Ara Sınav | |
8 | Medya suçları(tv, internet, yazılı medya) | Farklı Kaynaklardan Tarama |
9 | Medya okuryazarlığı: Eğitimcilerin, ailelerin ve yayıncıların sorumlulukları, medya okuryazarlığı eğitimi ve öğretimi | Farklı Kaynaklardan Tarama |
10 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
11 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
12 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
13 | Etkinlik ve Proje Hazırlama | |
14 | Etkinlik ve Projelerin Sunumu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Medya Okuryazarlığı-Kemal İnal 21. yy. okuryazarlığı- Tessa Jols, Elizabeth Thoman Medya Çalışmaları- Dan Laughey Medya Okuryazarlığına Giriş- Nurdan Öncel Taşkıran Çocuk ve Medya- Selda İçin Akçalı Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin- Yıldız Dilek ertürk, Ayşen Akkor Gül Eleştirel Medya Okuryazarlığı- Abdurrahman Şahin Medya, Kültr, Para ve İstanbul İktidarı-Mustafa Sönmez Medya ÇalışmalarıMedya Pedagojisi ve Küresel İletişim- Necla Mora |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Medyayı ve medya araçlarını tanımlar. |
2 | Medya okuryazarlığı kavramını anlatır. |
3 | Yazılı medyanın çocuk üzerindeki etkilerini tartışır. |
4 | Görsel medyanın çocuk üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
5 | Haberler ve reklamların çocuk üzerindeki etkilerini söyler. |
6 | Medya suçlarını tanımlar. |
7 | Medyada şiddet ve cinsellik içeren öğeleri analiz eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |