Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mb Seçmeli I (Medya Okuryazarlığı) BTE 223 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. EBRU ALBAYRAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Grv. N. Burçin HAMEDOĞLU
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı medyanın gelişimi ve bunun kültürlenmeye etkisini kavramak, ötelenmesi ve yaşam kültüründe iletişimsel değerleri incelemek, çağdaşlaşmada medyanın rolü ve gerekliliğini tartışmaktır.
Dersin İçeriği Medya nedir? Medya okuryazarlığı nedir? Yazılı medya(dergi/gazete/kitap) ve çocuk üzerindeki etkileri, Televizyon/radyo programları ve çocuk üzerindeki etkileri, Haberler ve reklamlar, Çocuk ve medyadaki şiddet, cinsellik, Medya suçları(tv, internet, yazılı medya), Medya okuryazarlığı: Eğitimcilerin, ailelerin ve yayıncıların sorumlulukları, medya okuryazarlığı eğitimi ve öğretimi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Medyayı ve medya araçlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Medya okuryazarlığı kavramını anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Yazılı medyanın çocuk üzerindeki etkilerini tartışır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Görsel medyanın çocuk üzerindeki etkilerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Haberler ve reklamların çocuk üzerindeki etkilerini söyler. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma,
6 Medya suçlarını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Medyada şiddet ve cinsellik içeren öğeleri analiz eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Genel Bilgi
2 Medya nedir? Medya okuryazarlığı nedir? Farklı Kaynaklardan Tarama
3 Yazılı medya(dergi/gazete/kitap) ve çocuk üzerindeki etkileri Farklı Kaynaklardan Tarama
4 Televizyon/radyo programları ve çocuk üzerindeki etkileri Farklı Kaynaklardan Tarama
5 Haberler ve reklamlar Farklı Kaynaklardan Tarama
6 Çocuk ve medyadaki şiddet, cinsellik Farklı Kaynaklardan Tarama
7 Ara Sınav
8 Medya suçları(tv, internet, yazılı medya) Farklı Kaynaklardan Tarama
9 Medya okuryazarlığı: Eğitimcilerin, ailelerin ve yayıncıların sorumlulukları, medya okuryazarlığı eğitimi ve öğretimi Farklı Kaynaklardan Tarama
10 Etkinlik ve Proje Hazırlama
11 Etkinlik ve Proje Hazırlama
12 Etkinlik ve Proje Hazırlama
13 Etkinlik ve Proje Hazırlama
14 Etkinlik ve Projelerin Sunumu
Kaynaklar
Ders Notu Medya Okuryazarlığı-Kemal İnal
21. yy. okuryazarlığı- Tessa Jols, Elizabeth Thoman
Medya Çalışmaları- Dan Laughey
Medya Okuryazarlığına Giriş- Nurdan Öncel Taşkıran
Çocuk ve Medya- Selda İçin Akçalı
Çocuğunuzu Televizyona Teslim Etmeyin- Yıldız Dilek ertürk, Ayşen Akkor Gül
Eleştirel Medya Okuryazarlığı- Abdurrahman Şahin
Medya, Kültr, Para ve İstanbul İktidarı-Mustafa Sönmez
Medya ÇalışmalarıMedya Pedagojisi ve Küresel İletişim- Necla Mora
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Medyayı ve medya araçlarını tanımlar.
2 Medya okuryazarlığı kavramını anlatır.
3 Yazılı medyanın çocuk üzerindeki etkilerini tartışır.
4 Görsel medyanın çocuk üzerindeki etkilerini değerlendirir.
5 Haberler ve reklamların çocuk üzerindeki etkilerini söyler.
6 Medya suçlarını tanımlar.
7 Medyada şiddet ve cinsellik içeren öğeleri analiz eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 70
1. Final 30
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 2 1 2
Ödev 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 102
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,08
Dersin AKTS Kredisi 4