Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mb Seçmeli I (Yaşam Boyu Öğrenme) | BTE 221 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin yaşam boyu öğrenme ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olmalarını, yaşam boyu öğrenme türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, yaşam boyu öğrenme etkinlikleri tasarlayabilmelerini sağlamaktır.. |
Dersin İçeriği | Yaşam boyu öğrenme, bileşenleri ve özellikleri, yaşam boyu öğrenmenin yararları, yaşam boyu öğrenme türleri ve teorileri, yaşam boyu öğrenmede tasarım. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmeyi tanımlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Yaşam boyu öğrenmenin olumlu ve olumsuz özelliklerini sıralayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Yaşam boyu öğrenme için uygun öğretim tasarım modeli seçebilme | Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin önemini değerlendirebilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimlerin farkında olma | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaşam boyu Öğrenmenin tanımı | |
2 | Yaşam boyu öğrenmenin tarihi | |
3 | Yaşam boyu öğrenmenin bileşenleri ve özellikleri | |
4 | Yaşam boyu öğrenme teorileri | |
5 | Yaşam boyu öğrenmede öğretim tasarımı | |
6 | Yetişkin eğitimi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Özerk öğrenme | |
9 | Sürekli eğitim | |
10 | Sosyal öğrenme | |
11 | Öğrenme topluluğu | |
12 | Yaşam boyu öğrenmede teknoloji | |
13 | E-öğrenme | |
14 | Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Aspin, David N., Chapman, Judith. (2011). Lifelong Learning Book Series. Peter Jarvis. (2012). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice. |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Yaşam boyu öğrenmeyi tanımlayabilme |
2 | Yaşam boyu öğrenmenin olumlu ve olumsuz özelliklerini sıralayabilme |
3 | Yaşam boyu öğrenme için uygun öğretim tasarım modeli seçebilme |
4 | Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin önemini değerlendirebilme |
5 | Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimlerin farkında olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |