Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Mb Seçmeli I (Yaşam Boyu Öğrenme) BTE 221 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM CANAN GÜNGÖREN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Zeliha DEMİR KAYMAK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin yaşam boyu öğrenme ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olmalarını, yaşam boyu öğrenme türleri hakkında bilgi sahibi olmalarını, yaşam boyu öğrenme etkinlikleri tasarlayabilmelerini sağlamaktır..
Dersin İçeriği Yaşam boyu öğrenme, bileşenleri ve özellikleri, yaşam boyu öğrenmenin yararları, yaşam boyu öğrenme türleri ve teorileri, yaşam boyu öğrenmede tasarım.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yaşam boyu öğrenmeyi tanımlayabilme Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Yaşam boyu öğrenmenin olumlu ve olumsuz özelliklerini sıralayabilme Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Yaşam boyu öğrenme için uygun öğretim tasarım modeli seçebilme Gezi / Gözlem, Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin önemini değerlendirebilme Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimlerin farkında olma Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaşam boyu Öğrenmenin tanımı
2 Yaşam boyu öğrenmenin tarihi
3 Yaşam boyu öğrenmenin bileşenleri ve özellikleri
4 Yaşam boyu öğrenme teorileri
5 Yaşam boyu öğrenmede öğretim tasarımı
6 Yetişkin eğitimi
7 Ara sınav
8 Özerk öğrenme
9 Sürekli eğitim
10 Sosyal öğrenme
11 Öğrenme topluluğu
12 Yaşam boyu öğrenmede teknoloji
13 E-öğrenme
14 Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimler
Kaynaklar
Ders Notu Aspin, David N., Chapman, Judith. (2011). Lifelong Learning Book Series.
Peter Jarvis. (2012). Adult Education and Lifelong Learning: Theory and Practice.
Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Yaşam boyu öğrenmeyi tanımlayabilme
2 Yaşam boyu öğrenmenin olumlu ve olumsuz özelliklerini sıralayabilme
3 Yaşam boyu öğrenme için uygun öğretim tasarım modeli seçebilme
4 Yaşam boyu öğrenmede teknolojinin önemini değerlendirebilme
5 Yaşam boyu öğrenmede yeni yönelimlerin farkında olma
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 40
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 112
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,48
Dersin AKTS Kredisi 4