Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli I (Eğitim Felsefesi) BTE 215 3 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. YUSUF TURAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Genel ve eğitim felsefesine ilişkin temel kavramları, eğitim felsefe ilişkilerini, temel ve eğitim felsefelerin genel özelliklerini analiz ederek; ulusal eğitim sisteminin dayandığı felsefeleri değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Bilim,Bilgi Ve Bilimsel Yöntem,Felsefe Ve Eğitim Felsefesi İlişkisi,Eğitim Felsefesinin Klasik Sorunları:Eğitimle İnsanın Değişimi,Türk Eğitim Sisteminde Değer Sorunu,Eğitimde Sistem Analizi Ve Türk Eğitim Sistemi,Eğitim Felsefesinin Güncel Sorunları

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi
2 Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları: Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık
3 Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri
4 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim
5 Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim
6 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik
7 Ara Sınav
8 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik)
9 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik)
10 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık)
11 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık)
12 Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim
13 Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar-
14 Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Sönmez, Veysel. (2002). Eğitim Felsefesi. Ankara: AnıYayıncılık.
Büyükdüvenci, Sabri. (2001). Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi.
Tozlu, Necmettin. (2003). Eğitim Felsefesi. Ankara:Milli Eğitim bakanlığı Yayınları.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir
2 Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir.
3 Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir.
4 Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir.
5 Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4