Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seçmeli I (Eğitim Felsefesi) | BTE 215 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. YUSUF TURAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel ve eğitim felsefesine ilişkin temel kavramları, eğitim felsefe ilişkilerini, temel ve eğitim felsefelerin genel özelliklerini analiz ederek; ulusal eğitim sisteminin dayandığı felsefeleri değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Bilim,Bilgi Ve Bilimsel Yöntem,Felsefe Ve Eğitim Felsefesi İlişkisi,Eğitim Felsefesinin Klasik Sorunları:Eğitimle İnsanın Değişimi,Türk Eğitim Sisteminde Değer Sorunu,Eğitimde Sistem Analizi Ve Türk Eğitim Sistemi,Eğitim Felsefesinin Güncel Sorunları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Dersle İlgili Kuralların Tartışılması ve Belirlenmesi | |
2 | Felsefe Nedir? Felsefenin Alanları: Ontoloji, Epistemoloji, Aksiyoloji, Mantık | |
3 | Eğitim Felsefesi ve Eğitim Felsefesinin Diğer Sistemlerle İlişkileri | |
4 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim I İdealizm ve Eğitim - Realizm ve Eğitim | |
5 | Genel Felsefi Akımlar ve Eğitim II Diyalektik Materyalizm ve Eğitim – Pragmatizm ve Eğitim | |
6 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim I Daimicilik | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim II Esasicicilik (Temellendirmecilik) | |
9 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim III Progresivizm (İlerlemecilik) | |
10 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim IV Reconstructionizm (Yeniden Kurmacılık) | |
11 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim V Natularizm (Doğalcılık) | |
12 | Eğitim Felsefisi Akımları ve Eğitim VI Politeknik Eğitim | |
13 | Türk Ulusal Eğitim Sisteminin Dayandığı Felsefeler İslamiyet Öncesi- Sonrası- Selçuklu ve Osmanlılar- | |
14 | Cumhuriyet Dönemi Eğitim Felsefesine Katkı Veren Düşünürler Atatürk’ün Eğitim Anlayışı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sönmez, Veysel. (2002). Eğitim Felsefesi. Ankara: AnıYayıncılık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir |
2 | Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir. |
3 | Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir. |
4 | Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir. |
5 | Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |