Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli I (Eğitimde Bireysel Farklılıklar) | BTE 313 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Nazire Burçin HAMUTOĞLU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere eğitim-öğretim ortamlarında öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılıkların neler olduğu ve bu farklılıklarla ilgili öğrencilere nasıl öğretim yapılacağı ile ilgili bilgiler sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitimde öğrenmeyi etkileyen bireysel farklılıklar, bunların eğitime yansıması ve eğitimde bireysel farklılıkları dikkate alan öğretim tasarımları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenmeye etkileyen bireysel farklılıkları sıralayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bireysel farklılıklara uygun öğretim tasarımı yapabilme | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Bireysel farklılıkların eğitime yansımalarını değerlendirebilme | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Uyarlanabilir ortamların bireysel farklılıklar için önemini açıklayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitim ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Bireysel Farklılıklar ve Eğitime Yansımaları | |
3 | Zeka ve Yetenekler | |
4 | İlgi ve tutum | |
5 | Öğrenme Biçimi | |
6 | Önbilgi | |
7 | Ara sınav | |
8 | Öğrenmede Güdülenme | |
9 | Kişilik Yapısı | |
10 | Denetim Odağı | |
11 | İnançlar | |
12 | Öz yeterlik inançları | |
13 | Cinsiyet, toplumsal cinsiyet | |
14 | Uyarlanabilir ortamlar ve bireysel farklılıklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | itör : Deniz Deryakulu, Yıldız Kuzgun. "Eğitimde Bireysel Farklılıklar". Nobel Yayın Dağıtım. |
Ders Kaynakları |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Öğrenmeye etkileyen bireysel farklılıkları sıralayabilme |
2 | Bireysel farklılıklara uygun öğretim tasarımı yapabilme |
3 | Bireysel farklılıkların eğitime yansımalarını değerlendirebilme |
4 | Uyarlanabilir ortamların bireysel farklılıklar için önemini açıklayabilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |