Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Seçmeli I (Eğitim Tekn. Kuramsal Temelleri) | BTE 317 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ONUR İŞBULAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. Selçuk Sırrı Tercan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri alanında öğretmenlik yapacak bireylerin alanla ilgili felsefi bakış açısı kazanmaları için kuramsal tarihi ve bilgileri öğrenmeleri, araştırmaları, paylaşmaları ve tartışmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Teknoloji tanımı, insanlık ve eğitim tarihinde teknolojinin yeri ve önemi. Eğitim teknolojisi kavramının ortaya çıkmasına neden olan gereksinim ve gelişmeler. Eğitim teknolojisi kavramının tarihsel gelişimi, günümüzde nasıl anlaşıldığı? Eğitim teknolojisine yön veren görüşler ve çalışmalar. Eğitimle ilgili paradigmalar. Davranışçı, bilişçi ve yapılandırmacı yaklaşım ve bu yaklaşımlara göre eğitim teknolojisinin değişen rolü. Hangi yaklaşım ne zaman etkili, öğrenci proje sunumları ve tartışmalar. Eğitim teknolojisi öğrenmenin daha etkili, çekici ve verimli olmasını nasıl sağlar konusuyla ilgili sunumlar ve tartışmalar. Eğitim teknolojisinin gelecekteki durumu, yönelimleri konusunun tartışılması. Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim teknolojisi kavramının ortaya çıkmasına neden olan bilimsel akımları anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Eğitim teknolojisinin beslendiği disiplinleri sayar ve bu disiplinlerle eğitim teknolojisi arasındaki ilişkileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Eğitim teknolojisini işlevsel olarak tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Eğitim teknolojisi ile eğitim bilimleri arasındaki etkileşimi açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Eğitim teknolojisinin eğitim açısından yerini ve önemini anlatır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Eğitim teknolojisinin geleceğe yönelik rolünü tahmin eder. | Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsanlık ve eğitim tarihi içinde teknolojinin yeri ve anlamı. | 1-11. sayfalar |
2 | Eğitim teknolojisi kavramının çıkışına neden olan gereksinim ve gelişmeler. | 12-27. sayfalar |
3 | Eğitim teknolojisinin tanımsal gelişimi, günümüzde eğitim teknolojisi tanımı. | 28-42. sayfalar |
4 | Eğitim teknolojisine yön veren felsefi görüşler. | 28-42. sayfalar |
5 | Eğitim teknolojisi kavramını etkileyen kuramsal çalışmalar. | 49-57. sayfalar |
6 | Eğitimle ilgili paradigmalar. | 58-72. sayfalar |
7 | Davranışçı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | 73.-112. sayfalar |
8 | Bilişçi yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | 117-133. sayfalar |
9 | Yapılandırmacı yaklaşım, yöntemler ve bu yaklaşımda eğitim teknolojisinin rolü | 139-147. sayfalar |
10 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerede etkili öğrenci projeleri 1 (Davranışçılık Bilişçilik) | 148-157. sayfalar |
11 | Hangi yaklaşım ne zaman, nerde etkili öğrenci projeleri ve tartışmalar 2 (Yapıcılık) | 163-178. sayfalar |
12 | Eğitim teknolojisi daha etkili verimli ve çekici öğrenmeyi nasıl sağlar? Sunumlar ve tartışma. | 179.-197. sayfalar |
13 | Eğitim teknolojisinin gelecekteki yönelimi. | 198-214. sayfalar |
14 | Öğrenci kazanımlarının ve dersin genel değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
|
Ders Kaynakları | [1] Alkan, C. (1996). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı yayıncılık. [2] Çağıltay, K., & Göktaş, Y. (2013). Öğretim Teknolojilerinin Temelleri: Teoriler, Araştırmalar, Eğilimler, 1. Baskı, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Eğitim teknolojisi kavramının ortaya çıkmasına neden olan bilimsel akımları anlatır. |
2 | Eğitim teknolojisinin beslendiği disiplinleri sayar ve bu disiplinlerle eğitim teknolojisi arasındaki ilişkileri açıklar. |
3 | Eğitim teknolojisini işlevsel olarak tanımlar. |
4 | Eğitim teknolojisi ile eğitim bilimleri arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 | Eğitim teknolojisinin eğitim açısından yerini ve önemini anlatır. |
6 | Eğitim teknolojisinin geleceğe yönelik rolünü tahmin eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |